×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دمیتری کالتسوف سفیر کشور جمهوری بلاروس به منظور همکاری‌های دوجانبه‌ی تجاری، فنی و علمی در حوزه‌ی صنایع پتروشیمی، با سعید صادقی مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر دیدار کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر، در این دیدار مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر با معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت بالای این شرکت در بخش‌های مختلف اظهار داشت: شرکت پتروشیمی امیرکبیر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پلی‌اتیلن کشور است که تولید کننده‌ی پلیمرهای سبک،سنگین و سبک خطی در مجتمع پتروشیمی امیرکبیر واقع در منطقه‌ی ویژه اقتصادی پتروشیمی درشهرستان بندرماهشهر مشغول به فعالیت است.

دکتر سعید صادقی با اشاره به ظرفیت های بالای تجارت دو کشور افزود: با توجه به کیفیت ممتاز برخی گریدهای این شرکت و استقبال چشم گیر بازارهای جهانی از تولیدات این مجموعه، علاقمند هستیم تا با همکاری های مشترک، شاهد توسعه‌ی بازار و صادرات محصولات پتروشیمی امیرکبیر باشیم.

وی با استقبال از همکاری دوجانبه در تجارت و دانش فنی خاطرنشان کرد: با توجه پتانسیل بالای جمهوری اسلامی ایران و خصوصا مناطق نفت خیز، فرصتی بی نظیر جهت سرمایه گذاری تجار بلاروس در این عرصه مهیا شده است که می تواند برای هر دو کشور منافع قابل توجهی به همراه داشته باشد.

دمیتری کالتسوف سفیر جمهوری بلاروس در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با مدیرعامل و مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر، ضمن گزارشی از صنعت نفت و پتروشیمی در کشورش گفت: ۲۰مجتمع پتروشیمی به صورت هلدینگی در کشور بلاروس وجود دارد که اکثرا دولتی هستند و با کمک مجموعه پتروشیمی امیرکبیر در بحث دانش فنی و علمی می‌تواند کمک بزرگی برای تعامل و همکاری بیشتر باشد.

وی با اشاره به سفر رسمی هیئت نفتی بلاروس درسال جاری به کشور ایران که وزیر نفت کشورش به همراه معاونین و برخی مدیران شرکت ها انجام خواهد شد، اعلام آمادگی کرد تا با دعوت دکتر سعید صادقی مدیرعامل شرکت پتروشیمی امیر کبیر، در منطقه ی ویژه‌ی اقتصادی پتروشیمی بندرماهشهر حضور یابند تا با دیدارهای دوجانبه و یا چند جانبه بتوانند شاهد تعامل هرچه بیشتر دو کشور باشند.

کالتسوف با تاکید بر وجود آکادمی علمی و چندین دانشگاه در رشته های نفت و صنایع پتروشیمی در بلاروس افزود: با توجه به تحقیقات پایه و تحقیقات توسعه ای در دانشگاه های این کشور، میتوان با ارائه راهکارهای درازمدت، شاهد همکاری های علمی بین مراکز دانشگاهی دو کشور باشیم.

در پایان این دیدار، دکتر صادقی اعلام آمادگی کرد تا شرکت پتروشیمی امیرکبیر ضمن میزبانی از هیئت سرمایه گذاران و تجار بلاروسی در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر، زمینه ساز ایجاد یک بستر تجاری در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی بین دو کشور باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.