×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با دکتر فرزین رئیس شورای هماهنگی بانک ها و مدیرعامل بانک ملی ایران و همچنین اعضای این شورا و مدیران عامل بانک های کشور دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر فرزین در این دیدار خواستار تقویت رابطه کارشناسی شورای هماهنگی بانک ها با بانک مرکزی شد و گفت: موضوع و مشکل مهم و اصلی در بانک های دولتی وجود حکمرانی و جاری بودن قانون خدمات کشوری است به نحوی که با اصلاح این قانون حرکت بانک ها در مسیر درست و مطلوب خواهد بود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اختلاف حساب بانک های دولتی با بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: تکالیف و تعهدات زیادی به بانک های دولتی محول شده که این موضوع زمینه کاهش خدمت رسانی و فعالیت گسترده بانک ها را فراهم کرده و دولت باید برای حل این موضوع بانک ها را کمک و حمایت کند.

وی در این نشست اجرای قانون رفع موانع تولید در بانک ها را مانعی برای فعالیت بانک ها به عنوان پیشانی و موتور محرکه اقتصاد کشور دانست.

علی صالح آبادی نیز در ادامه این نشست ضمن لزوم بررسی قانون بانکداری اسلامی بر ضرورت استقلال بانک مرکزی وعملیاتی شدن اصلاح نظام بانکی تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی در حوزه های مختلف یکی از الزامات و اهداف است و بدون شک فرآیند اصلاح باید در چارچوب برنامه جامع اتفاق بیفتد تا شاهد تحول در نظام بانکی باشیم.

وی با اشاره به وظایف و تعهدات سنگین دولت بر دوش بانک‌ها خواستار تقویت شورای هماهنگی بانک ها و تغییر نگاه دستگاه های نظارتی به بانک ها در راستای رونق بخشی به اقتصاد توسعه کشور، حوزه ارزی و تولیدات داخلی شد.

در ادامه این نشست، رئیس کل بانک مرکزی نیز به سیاست های کلان بانکی در کشور و روند جاری با توجه به برخی محدودیت های بین المللی در حوزه ارزی اشاره کرد.

گفتنی است، در این نشست مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی حضور داشتند و ضمن اعلام آمادگی در حمایت از برنامه‌های بانک مرکزی، نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص محورهای این نشست ارائه دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.