×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در سفر به غرب استان خراسان رضوی و بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی این سازمان در شهرستان‌های سبزوار، جغتای و جوین؛ توسعه مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی در مناطق مختلف را مبتنی بر نظام سطح‌بندی خدمات و براساس راهبرد ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان با استفاده از ظرفیت‌های مراکز درمانی ملکی این سازمان و نیز مراکز درمانی طرف قرارداد اعلام و از آمادگی این سازمان برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری سودآور با رعایت اصل حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و امانت بیمه‌شدگان و بازنشستگان نزد این سازمان خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی در این سفر که با همراهی احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان، دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه و نیز حسن ضابطی مدیرکل امور دولت و مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی و با هدف بررسی امکانات و ظرفیت‌های ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان منطقه غرب استان خراسان رضوی و نیز شرکت در نشست هم‌اندیشی و آموزشی بانک رفاه در شهر مشهد انجام شد، پس از شرکت در نشست مدیران بانک رفاه و نیز دیدار با خانواده شهید رسول دوست‌محمدی از شهدای مدافع امنیت که در شهر مشهد و در آخرین روزهای شهریور ماه در حال دفاع از حریم خاندان اهل بیت (ع) و امنیت مردم به دست اغتشاش‌گران به شهادت رسید، وارد شهرستان سبزوار شد و پس از حضور در مزار شهدای این شهرستان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، با خانواده شهید محمد خسروجردی از همکاران شهید سازمان تأمین‌اجتماعی که شعبه تأمین‌اجتماعی شهرستان سبزوار به نام این شهید مزین شده است، دیدار کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین پس از بازدید از شعبه و درمانگاه تأمین‌اجتماعی در شهرستان سبزوار، با علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین و نیز حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار شهرستان سبزوار دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که در محل فرمانداری سبزوار و با حضور مدیران بخش‌های بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی استان و نیز جمعی از مدیران شهرستان سبزوار برگزار شد، شرایط ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر موسوی در این نشست، گفت: تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه اجتماعی کشور بیش از ۴۵ میلیون نفر از مردم را به صورت مستقیم تحت پوشش دارد و همانطور که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به درستی به عنوان وزارت مردم شناخته شده، این سازمان نیز به واسطه تعامل مستقیم با نیمی از جمعیت کشور و تعاملات گسترده با همه آحاد جامعه به طرق غیرمستقیم، به نوعی باید سازمان مردم شناخته شود.
وی افزود: خدماتی که سازمان تأمین‌اجتماعی ارائه می‌دهد پاسخگوی نیاز واقعی اقشار مختلف تحت پوشش سازمان است و این سازمان علاوه بر تامین معیشت بازنشستگان و مستمری‌بگیران از طریق پرداخت حقوق ماهانه، در امنیت بخشیدن به جامعه کارگری و ایجاد آسایش خاطر برای قشر مولد جامعه نسبت به ریسک‌های احتمالی مانند بیماری، بیکاری، ازکارافتادگی و … نقشی اساسی دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با اشاره به اینکه خروجی خدمات این سازمان، ارتقای سرمایه اجتماعی است، گفت: مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی که افتخار خدمتگزاری به مردم را نعمتی الهی می‌دانند، این گزاره را سرلوحه خدمات خود قرار داده‌اند که “هرچه می‌دانیم و می‌توانیم برای اقشار تحت پوشش انجام می‌دهیم”. یعنی خود را ملزم می‌دانیم که از همه دانسته‌ها و توان خود برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم استفاده کنیم.
دکتر موسوی افزود: دسترسی عادلانه اقشار تحت پوشش به امکانات و ظرفیت‌های خدمت‌ر‌سانی چه در بخش بیمه‌ای و چه در بخش درمانی، اولویت و راهبرد کلان مورد توجه سازمان تأمین‌اجتماعی است. اگر منطقه‌ای امروز از نظر برخورداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های رشد و توسعه، کم برخوردار شناخته می شود، این نابرخورداری ذاتی و طبیعی آن منطقه نیست؛ بلکه نشانه این است که مدیران و سازمان‌ها و نهادهای مختلف، نتوانسته‌اند آن گونه که باید به وظایف خود عمل کنند.
وی همچنین در پاسخ به چرایی عدم بهره‌مندی متوازن همه مناطق از مواهب سرمایه‌گذاری‌های تأمین‌اجتماعی گفت: ۸۰ درصد دارایی‌های سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش اقتصادی، جزو مجموعه‌های واگذار شده به این سازمان از باب تادیه بدهی‌های بیمه‌ای دولت‌ها هستند که سازمان تأمین‌اجتماعی در توزیع این سرمایه‌گذاری‌ها نقشی نداشته است. در سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز به عنوان امانت‌دار بیمه‌شدگان، ملزم به رعایت صرفه و صلاح شرکای اجتماعی خود و انجام سرمایه‌گذاری‌های با حاشیه سود مطمئن هستیم و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف که واجد این ویژگی‌ها باشند، استقبال می‌کنیم؛ اما این فرصت‌ها باید از سوی استان‌ها به ما پیشنهاد شود و شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاری‌ها نیز در استان فراهم شود.
دکتر موسوی همچنین توسعه امکانات و ظرفیت‌های ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان را از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و افزود: توسعه خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی تنها محدود به امکانات و ظرفت‌های درمان ملکی نیست و ساخت درمانگاه یا بیمارستان جدید در قالب نظام سطح‌بندی خدمات و متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات درمانی هر منطقه و با احصای نیازهای درمانی بیمه‌شدگان منطقه انجام می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی پس از شرکت در این نشست به همراه نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین از شعبه اقماری تأمین‌اجتماعی در شهرستان جغتای بازدید کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در شهرستان جوین، از شرکت کشت و صنعت جوین، بازدید کرد. دکتر موسوی در جریان بازدید از شرکت کشت و صنعت جوین و در نشستی با مدیران این شرکت، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی، همراه و یاور صنایع و واحدهای مختلف اقتصادی است. سرمایه انسانی که مغزافزار شرکت‌هاست، نیاز به امید و آرامش خاطر دارد و تأمین آرامش خاطر نسبت به آینده و امید‌آفرینی، مأموریتی است که سازمان تأمین‌اجتماعی در همراهی با مدیران واحدها بر عهده دارد.
وی افزود: انسان به امید زنده است و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند دشمنان ما هم برای ضربه زدن به انقلاب ما، تلاش دارند مردم را نسبت به حال و آینده ناامید کنند. کارکرد اصلی حکمرانی سازمان تأمین‌اجتماعی، امید‌آفرینی است و این سازمان با همکاری کارفرمایان و مدیران واحدهای اقتصادی، نیروهای مولد جامعه را به آینده امیدوار می‌سازد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.