×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در بیست‌ویکمین سفر استانی در استان اصفهان، درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهرستان دولت آباد را افتتاح کرد و در مراسم افتتاح این مرکز درمانی، افق پیش روی سازمان تأمین‌اجتماعی را با توجه به حمایت‌های دولت انقلابی و مجلس مردمی، افقی امیدوارانه توصیف کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، درمانگاه تأمین‌اجتماعی دولت‌آباد در شهر دولت‌آباد مرکز شهرستان برخوار در استان اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیاردتومان برای ارائه خدمات به حدود ۸۳ هزار بیمه‌شده اصلی و تبعی این شهرستان ساخته شده است.
در مراسم افتتاح این مرکز درمانی که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم بالغ بر ۳۹۰ درمانگاه عمومی، تخصصی و بیمارستان در سراسر کشور دارد و امروز مرکز درمانی جدید و مجهزی در شهر دولت آباد مرکز شهرستان برخوار به ظرفیت و امکانات بخش درمان مستقیم این سازمان افزوده شد که یک درمانگاه تخصصی خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر این درمانگاه، تنها با پزشک عمومی و یک متخصص کار خود را آغاز خواهد کرد اما به زودی با جذب نیروهای جدید و با توجه به آزمون برگزار شده برای تأمین نیروی انسانی این مرکز درمانی، شاهد ارائه خدمات درمانی تخصصی مختلف به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در این مرکز درمانی خواهیم بود.
دکتر موسوی، توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی را از مهم‌ترین راهبردها و اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: مهم‌ترین چالش فعلی سازمان تأمین‌اجتماعی که ممکن است گاهی مانع تحقق برنامه‌های ما در زمینه توسعه خدمات شود، مدیریت ناپایداری منابع و دشواری‌های تأمین منابع است که خوشبختانه با کمک و حمایتی که دولت انقلابی سیزدهم و مجلس مردمی در زمینه بازپرداخت مطالبات سازمان داشته‌اند، این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
وی افزود: افق پیش روی ما در سازمان تأمین‌اجتماعی برای آینده، افق روشنی است که به ما این امیدواری و نوید را می‌دهد که با استمرار حمایت دولت و مجلس محترم و نیز شرکای اجتماعی، ضمن غلبه بر مشکلات و توسعه خدمات که از راهبردهای دارای اولویت ماست؛ در این دولت، خدمتگزاری مطلوب‌تری به مردم و به بیمه‌شدگان خواهیم داشت.
براساس این گزارش، دکتر محمد رجالی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان نیز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی خیرآباد گفت: پیش از این مردم این شهرستان، برای استفاده از خدمات درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی از پلی‌کلینیک تأمین‌اجتماعی شاهین‌شهر یا بیمارستان غرضی اصفهان استفاده می‌کردند. مطالبه مردمی این بوده که در این منطقه درمانگاه تأمین‌اجتماعی احداث شود تا امکان ارائه خدمات مطلوبتر به بیمه‌شدگان و بازنشستگان این شهرستان فراهم شود.
وی افزود: این درمانگاه تخصصی، در زمین به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۲۷۷۳ متر مربع، سه طبقه دارد که طبقه همکف شامل داروخانه، آزمایشگاه و واحد پرستاری است که اتاق احیاء نیز در این طبقه پیش‌بینی شده است. اتاق معاینه پزشکان و دو اتاق مجزا برای خدمات دندانپزشکی از جمله رادیولوژی دندان و واحد پذیرش اصلی مرکز، در طبقه اول قرار گرفته است. همچنین متخصص زنان و مامایی در این طبقه از درمانگاه مستقر خواهد شد.
دکتر رجالی اضافه کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری ساختمان این درمانگاه تجهیز و به‌صورت آزمایشی در ارائه خدمات پزشک عمومی، پذیرش، پرستاری و داروخانه فعال شد و در ادامه یک روز در هفته متخصص اطفال در این درمانگاه حضور می‌یابد. اکنون میانگین بیمارانی که در این درمانگاه ویزیت می‌شوند، حدود ۷۰ نفر است.
وی ادامه داد: در تیرماه آزمونی برگزار شد تا نیروهای موردنیاز توسعه خدمات تخصصی این درمانگاه تأمین شود. در این فضای فیزیکی حدود هزار بیمار را می‌توان به‌صورت روزانه ویزیت کرد، براساس چارت تعریف شده پزشک عمومی به همراه متخصص اطفال، داخلی و دندانپزشک و کارشناس مامایی به همراه آزمایشگاه، در این درمانگاه ارائه خدمات خواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.