×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر خورسندیان در سفر به استان یزد اعلام داشت: در شرایط اقتصادی دشواری برای کار و فعالیت در بخش تولید و بانکی قرار داریم اما اعتقاد ما در بانک صنعت و معدن بر این اصل استوار است که با استفاده بهینه از منابع و ظرفیت های موجود، می توان بر شرایط غالب شد و روحیه امید و خودباوری را در کشور ایجاد کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، دکتر علی خورسندیان که به اتفاق هیأتی متشکل از حسین عسکری عضو هیأت مدیره، شهاب گرجی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات، عبدالرضا ولی الهی معاون ارزیابی طرح ها و اعتبارات و محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان این بانک، روز چهارشنبه بیست و یکم تیرماه به استان یزد سفر کرده است به همراه حمید رضا کمالیان مدیر استانی یزد در جلسه با صنعتگران، کارآفرینان و مسؤلان استانی حضور یافته و اظهار داشت: در مجموع ۳۷۳ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۳۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در استان یزد تامین مالی شده است که برای ۸ هزار و ۱۰۷ نفر اشتغال ایجاد می نمایند.
دکتر خورسندیان با اشاره به اهمیت اجرای دقیق سیاست های اقتصادی دولت بیان داشت: تعداد ۱۹ طرح تولیدی نیز در سفر ریاست جمهوری به استان یاد شده مورد پیگیری قرار گرفته و به این طرح ها مبلغ یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته که در حال پرداخت می باشد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن بار دیگر بر حمایت این بانک از طرح های دانش بنیان تاکید کرده و عنوان داشت: به ۶ طرح دانش بنیان در این استان نیز بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی افزود: برای تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور باید از نظرات دست اندرکاران بخش تولید کمک بگیریم و توأمان ما نیز به کمک آنها بشتابیم ؛ برای مساعدت به کارآفرینان و کسانی که قصد ورود به صنایع مختلف را دارند استفاده از تجربیات پیشکسوتان بخش صنعت و مشارکت آنها در تصمیم‌گیری‌ها امری اجتناب ناپذیر است.
دکتر خورسندیان تصریح کرد: معتقدم ظرفیت و توانایی بسیاری چه از نظر منابع طبیعی و چه از نظر سطح دانش، تجربه و فناوری در کشور وجود دارد که با استفاده از آن می توان در شرایط سخت تحریم نیز کار تولید را به خوبی به پیش برد و عبارت “ما می توانیم” نباید در حد یک شعار باشد؛ یکایک ما در این خصوص وظیفه داریم و باید حداکثر تلاش را در این مورد به کار ببندیم.
وی ادامه داد: کسانی که در این برهه، کار تولیدی می کنند؛ جهادگران عرصه صنعت و معدن کشور هستند که علیرغم همه مشکلات و موانع با انگیزه خدمت به مردم فعالیت می کنند و می توانند بانک صنعت و معدن را شریک و پشتیبان خود محسوب نمایند.
دکتر خورسندیان یادآور شد: این بانک خود را ملزم به اجرای تعهدات برای تامین مالی طرح های زیربنایی و توسعه ای کشور می داند، هدف ما سودآوری صرف نیست اما باید اطمینان حاصل کنیم متقاضی اهلیت، توانایی و اراده لازم برای اجرای طرح خود را دارا می باشد و می تواند شریک خوبی برای منابع مالی کشور که در دست بانک ها به امانت گذارده شده باشد. همچنین طرح و زمینه سرمایه گذاری وی نیز از توجیه لازم برخوردار باشد و تمامی جوانب اقلیمی منطقه اجرای طرح، توجیه اقتصادی، فنی و مالی آن مورد تایید کارشناسان بانک قرار بگیرد.
دکتر خورسندیان در خلال این سفر به اتفاق هیات همراه از شرکت های کاشی میلاد ( تولید انواع کاشی و سرامیک)، طرح های تصفیه پساب مهریز ( بازیافت پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر مهریز) و کاشی پرسپولیس (تولید انواع کاشی و سرامیک) در شهرک صنعتی مهریز و آهن اسفنجی ایساتیس (انواع شمش فولاد سبک آلیاژی و غیر آلیاژی) در مهریز بازدید نمود.
وی همچنین در ادامه این سفر با حضور در استانداری یزد با استاندار و مسؤلان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد شرایط شرکت های تامین مالی شده توسط بانک صنعت و معدن که در مدار تولید قرار گرفته یا خواهند گرفت، به همفکری و رایزنی می پردازد و پس از آن از شرکت های پترو پالایش نیک (تولید هیدروکربن سبک و سنگین) و شرکت الیاف گستر ( تولید انواع الیاف پلی استر) در منطقه ویژه اقتصادی یزد بازدید خواهد کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایان سفر خود بازدیدی نیز از شعبات مستقر در استان یزد به عمل خواهد آورد و از نزدیک با همکاران خود به بررسی وضعیت شرکت هایی که از این بانک تسهیلات دریافت نموده اند، خواهد پرداخت و گزارش های مالی و عملکردی آنان را بررسی خواهد نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.