×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دومین دوره جشنواره سراسری پویش پایداری به کار خود پایان داد

دومین دوره جشنواره سراسری پویش پایداری که توسط شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیرجان و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سیرجان برگزار شد، با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

کیوسک خبر ـ هیئت داوران دومین دوره جشنواره سراسری پویش پایداری، ضمن مراتب سپاس و قدردانی خود از عوامل برگزارکننده جشنواره و از تمامی نویسندگان و هنرمندان گرامی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند، طی بیانیه‌ای نفرات برگزیده در دو بخش ادبی و هنری را اعلام کرد.

این دوره از جشنواره با اهدافی از جمله گرامیداشت شهداء و رزمندگان استان کرمان، تثبیت و حفظ یاد و خاطره حماسه هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوان از طریق روایت های داستانی و هنری، اصالت دادن به نگاه خلاقانه به هنر، شناسایی و معرفی داستان نویسان خلاق در عرصه استان و با محورهای کلی فرهنگ پایداری و مقاومت اسلامی، شهداء، بیداری ملل اسلامی (فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و عراق)، مدافعان حرم و سلامت و… برگزار شد.

همچنین محور ویژه این دوره از جشنواره با عنوان «با تار و پود رنج، از خشت خشت جان» پیرامون تجربه زیسته زنان در جنگ و جهان پس از جنگ (زنان رزمنده، امدادگر، مهاجر جنگی، مادران و همسران شهید و…) بود.

در بخش ادبی دومین دوره جشنواره پویش پایداری، مهرداد بهزادی به عنوان رتبه اول، ثریا بلوایه و حمیدرضا جعفری به طور مشترک به عنوان رتبه دوم، نیما خادمی و رحیمه ملازاده به طور مشترک به عنوان رتبه سوم برگزیده شدند و در محور ویژه جشنواره، فاطمه پاکدل و عبدالرضا حسینی مشترکا انتخاب شدند.

برگزیدگانِ بخش هنری که در سطح دانش آموزی برگزار شد، به ترتیب در مقطع متوسطه عبارتند از
عسل یادگاری رتبه اول، فاطمه زهرا رجایی و عسل سادات معصومی رتبه دوم، زهرا سلیمانی و سعیده جهانشاهی رتبه سوم.
و برگزیدگان مقطع ابتدایی به شرح زیر است؛ حسناسادات موسوی رتبه اول، غزل محمود آبادی و مهشاد صادقی رتبه دوم و آتریسا قاسمی نژاد رتبه سوم.

همچنین برگزیدگانِ شایسته تقدیر در بخش هنری عبارتند از:
ملینا محمودآبادی، نگار مرادپور، طهورا دستوری، آوینا فلاحان، زینب محمدی، پارسا ذاکرزاده، امیرطاها خراسانی، امیرمحمد جمال پور و ساینا مسلمی زاده.

داوران این دوره از جشنواره را در بخش ادبی؛ احمد ایزدی، محمد علی رکنی, منصور علیمرادی، احمد تخشید، زهرا علی نوری، کیوان براهام و در بخش هنری؛ طاهره سادات فاطمی، زهرا استاد نارویی، مجتبی احمدزاده تشکیل دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.