×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر اقتصاد گفت: صنایع این اطمینان را داشته باشند که دولت سیزدهم، وارد روند قیمت گذاری دستوری نمی شود و در این موضوع متعهد باقی می ماند. از این رو پس از سیمان، خودرو و تایر در بورس کالا عرضه شده و این روند ادامه دارد. همچنین با همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس در تلاش هستیم ابهام ها را از بازار سرمایه حذف کرده و در جهت اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی قدم برداریم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه بهترین جبران برای صنایع این است که مطمئن باشند دولت به مسیر و سازوکار قیمت‌گذاری کاملاً شفاف، کارشناسی و متعهد باقی خواهد ماند، گفت: در فضای کارشناسی و نخبگانی کشور این اجماع وجود دارد، تا زمانی که قیمت‌گذاری دستوری و غیرکارشناسی مطرح است، نه تنها سیاست‌گذار به اهداف خود نمی‌رسد، بلکه موجب انحراف در عملکرد فعالان اقتصادی هم خواهد شد.

به گفته خاندوزی، قیمت گذاری دستوری تنها باعث علامت دهی غلط به بازار و فعالان بازار است. به همین دلیل دولت در صدد مسیر قیمت‌گذاری کاملا شفاف و غیررانتی و استفاده از سازوکار بورس کالا است.

تایر و خودرو در بورس کالا
خاندوزی اظهار کرد: به جهت رفتن به سمت همین علامت دهی درست است که از سال قبل شاهد ورود محصول‌ها به بورس کالا بودیم. این اتفاق از سال گذشته با سیمان آغاز شد و امسال تایر و خودرو را برای نخستین بار در بورس کالا وارد کردیم.

وی ادامه داد: هدف گیری این بود که به کمک ظرفیت‌های بورس کالا به سمت بهترین سازوکار شفاف، غیر رانتی و قابل نظارت برویم و این موضوع همچنان در دستور کار است. رسانه‌ها هم کمک کنند، بخشی از کالاها که همچنان قیمت‌گذاری غیرکارشناسی در آن‌ها مطرح است را به ریل قیمت‌گذاری‌های شفاف باز گردانیم.

پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سهام
خاندوزی در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره شرایط بازار سرمایه گفت: شرایط بازار سرمایه مخصوصا از خرداد ماه مقبول نیست!

به گفته او تلاش ما این است که در کنار کمیسیون اقتصادی مجلس بتوانیم به یک توافق مشترک برای اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی برسیم و بازار ابهام نداشته باشد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سرمایه همراه باشد.

به گفته او در دولت سیزدهم مثل دولت‌های قبل نگاه ابزاری و کوتاه مدت به بورس وجود ندارد. استفاده ابزاری دولت‌های قبل از بورس، آسیب‌های زیادی را به مردم و کلیت بازار زد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.