×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همایش سراسری تجلیل از ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی صبح امروز (دوشنبه هجدهم مهر) با حضور جمعی از ایثارگران شاغل در این سازمان در محل باغ موزه دفاع مقدس و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی به‌صورت همزمان در تمام مراکز استان‌ها برگزار شد. در این مراسم که با حضور دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شد، کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی با پیکر مطهر بسیجی مدافع امنیت “سلمان امیراحمدی” همکار بسیجی این سازمان که روز شنبه در جریان مقابله با آشوب‌گران به شهادت رسید، وداع کردند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این همایش، حضور در جمع ایثارگرانی که با بذل جان و مال و هویت خود در راه آرمان‌های اسلام، نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند را فرصتی ارزشمند دانست و گفت: از عزیزانی که در جمع خانواده بزرگ تأمین‌اجتماعی به مدال ایثارگری مفتخرند، تجلیل می‌کنیم. تجلیل و گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران، صرفاً یک کار نمادین نیست. این تجلیل برای آن است که بتوانیم از این حرکت مهمی که در تاریخ کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر است، الگوبرداری کنیم.
دکتر موسوی افزود: امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم که حرکت بزرگ ملت و نظام در دوران دفاع مقدس را بازخوانی کنیم و با بازخوانی این حرکت، خودمان را برای جهش در گام دوم انقلاب اسلامی آماده کنیم. دفاع مقدس، مسیر را برای ما مشخص می‌کند و استفاده از تجارب و دستاوردهای دفاع مقدس، می‌تواند نشان‌دهنده مسیر تحول در کشور باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: باید مرور کنیم و ببینیم که چه ویژگی‌ها و مؤلفه‌هایی در دفاع مقدس وجود داشت که ما را حفظ کرده و هنوز مسیر را هموار می‌کند؟ اگر این مؤلفه‌ها را در دفاع مقدس شناسایی و بازخوانی کنیم و از همان نقطه شروع کنیم، قطعاً در گام دوم انقلاب نیز پیروزی‌های بزرگی را تجربه خواهیم کرد.
وی با اشاره به حوادث اخیر کشور افزود: یکی از دلایلی که امروز با پدیده‌هایی مثل اغتشاش و نفوذ دشمن مواجه هستیم، دستاوردهایی است که دشمن می‌خواهد جلوی آن بایستد. به تعبیر مقام معظم رهبری و نقل به مضمون، هر جا که ما پیشرفت و حرکت رو به جلو داریم، در همان جا دشمن می‌خواهد مانع‌گذاری کند و اتفاقات امروز ناشی از آن است که دستاوردهای بسیار بزرگی را در جمهوری اسلامی شاهد هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با الگویی که در دفاع مقدس رقم خورده، هندسه قدرت در جهان تغییر کرده است. این طور نیست که به یک بهانه خاص یک چنین بلوایی ایجاد کنند؛ بلوای اصلی بر سر گفتمانی است که حرکت جهانی را می‌خواهد به ظهور امام زمان گره بزند.

دکتر موسوی، دستاوردها و اقتدار و پویایی نظام مقدس اسلامی را عامل اصلی عصبانیت دشمنان و دسیسه‌چینی آنان برای ایجاد اغتشاش دانست و گفت: دستاوردهایی که در حوزه حکمرانی و در دوره یک ساله دولت سیزدهم به دست آمده، دشمن را عصبانی کرده و گره‌گشایی‌هایی که در حوزه اقتصادی در همین چند ماه حاصل شده، در پیدایش این حوادث مؤثر بوده است. مسیر پیشرفت و توسعه، مسیری است که دشمن قطعاً می‌خواهد مانع ادامه آن شود.
وی با اشاره به اینکه الگویی که پاسخ این وضع را می‌دهد، الگوی دفاع مقدس است، گفت: یکی از ویژگی‌های مهم در دفاع مقدس که پایه و اساس دفاع را تشکیل می‌داد، آرمان‌خواهی انقلاب اسلامی بود. دال مرکزی که جمهوری اسلامی آن را محور خود قرار داد، عدالت بود. ما در دفاع مقدس، دنبال تحقق عدالت بودیم و الان هم هستیم. تحقق این آرمان، مجاهدت می‌خواهد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: جهادگران و ایثارگران دفاع مقدس از همه‌ی سرمایه‌های مادی و معنوی‌شان در راه اعتلای کشور استفاده کردند. در همین روزها، همکار عزیز ما آقای سلمان امیراحمدی، افتخار دیگری را برای سازمان رقم زد و با تبعیت از الگوی دفاع مقدس و در راه حفظ دستاوردهای انقلاب و دفاع از امنیت مردم، به فیض شهادت نائل شد.
دکتر موسوی با اشاره به اینکه بسیجی جهادگر شب و روز نمی‌شناسد و هر جا نظام نیاز دارد با جان و دل به میدان می‌آید، گفت: وقتی به دیدار مادر شهید امیراحمدی برای عرض تبریک و تسلیت رفتیم، ذره‌ای انکسار و ضعف در خانواده این شهید ندیدیم و باید به داشتن چنین خانواده‌هایی افتخار کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اگر می‌خواهیم وظیفه‌ای را انجام دهیم باید در خدمت این مردم باشیم؛ مردمی که در تمام مقاطع تاریخی این انقلاب، جواب یاوه‌گویی‌های دشمن را دادند. امروز روز امتحان است و امتحان هم برای من و شماست که در کشتی انقلاب نشسته‌ایم و رهبر انقلاب هم در دانشگاه افسری، خط و مرزها را مشخص کردند. امروز روزی ا‌ست که آنهایی که ادعا می‌کنند در عمل باید خود را نشان دهند.
وی افزود: مسیر پیش‌رو، مسیری است که باید با استفاده از الگوی دفاع مقدس ادامه یابد. امروز ما گوش به فرمان رهبر انقلاب هستیم. همانطور که در دفاع مقدس، رزمندگان گوش به فرمان امام (ره) بودند؛ امروز در ارائه خدمت در حوزه‌های مختلف باید گوش به فرمان رهبری باشیم.
دکتر موسوی خطاب به حاضران در این مراسم گفت: شما ایثارگران، اخلاص و مجاهدت در راه خدا را ترجمه کردید. رهبر انقلاب تعبیری دارند مبنی بر اینکه شهادت مزد مجاهدت در راه خداست. همه ما غبطه می‌خوریم به شهدا و مجاهدان در راه خدا و تبریک می‌گوییم به شهدا و خانواده‌های شهدا که مزد مجاهدت‌شان را با شهادت گرفتند.
براساس این گزارش، سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در همایش سراسری ایثارگران سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تبریک و تسلیت شهادت بسیجی مدافع امنیت شهید سلمان امیراحمدی به خانواده این شهید، گفت: حادثه دفاع مقدس یک اتفاق بی‌نظیر است. ملتی قیام می‌کند برای استقلال و آزادی و همه دنیا از شرق و غرب جمع می‌شوند تا این ملت را به زانو در بیاورند. اسم هیچ دولت بزرگ زورگویی در این حادثه دفاع مقدس غایب نیست و در راس آنها آمریکای جنایتکار است که فهرست طولانی از امکانات مختلف در اختیار دشمن ما گذاشتند. دنیایی از اسناد و مدارک از دخالت آمریکا در این جنگ وجود دارد که مهمترین آن ورود مستقیم به جنگ خلیج فارس است. با این حال همه این قدرت‌ها نتوانستد ملت ایران را شکست دهند.
سردار نقدی درباره اغتشاشات اخیر نیز با اشاره به نقش دشمنان خارجی در هدایت آشوبگران، گفت: مسئله اینها همان چیزی است که رهبری فرموند؛ دشمنی و حسادت به ملت ایران. در همه این سال‌ها این همه برنامه‌ریزی کردند و رهبران فکری و مردم کوچه و بازار ما راکشتند، هجوم اقتصادی و… هر کاری کردند؛ اما ملت ایران ایستاد و کشور رو به جلو می‌رود؛ چون بانوان این کشور عفیف و مردان آن سلحشور و شجاع‌اند. اینها غبطه می‌خورند به حال جوانانی که با دست‌های خالی پرچم داعشی را که قرار بود همه‌ی جهان را بگیرند، پایین کشیدند.
معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: تا می‌توانیم باید به این ملت خدمت کنیم و این مردم لایق خدمت هستند. هر آنچه داریم باید در طبق اخلاص بگذاریم برای این ملت، ملتی که امام فرموند از ملت حجاز در عصر رسول الله(ص) بالاتر هستند. ما در تاریخ چنین ملتی نداریم که زیر این همه فشار بایستند. صهیونیست‌ها بدانند که مقدمه ظهور که وعده امام راحل است، سقوط آنهاست.
در این همایش همچنین دکتر احمد اسفندیاری معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سلامت و امنیت، گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی امروز مفتخر به میزبانی ۱۰ هزار ایثارگر در حوزه بیمه و درمان است که شامل ۱۴ درصد جمعیت کارکنان این سازمان می‌شود؛ کسانی که در موقع خطر پای این نظام و انقلاب و کشور ایستادند.
وی با اشاره به حوادث اخیر کشور تأکید کرد که در این موقعیت حساس، خانواده‌های ایثارگر باید حضور منسجم‌تری در حوزه‌های کاری خود داشته باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین‌اجتماعی اظهار داشت: ۴۱ درصد از انتصابات در دوره جدید از خانواده ایثارگران، جانبازان و فرزندان شهدا بوده اما همه‌ی این اقدامات، تنها بخشی از کارهایی است که باید انجام شود. عزیزان ایثارگران مشکلاتی دارند که وظیفه ماست این مشکلات را پیگیری و در حد توان و مقدورات رفع کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.