×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بانک کارآفرین با هدف اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی، میزان تسهیلات اعطایی به مشتریان حقیقی و حقوقی خود را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش داده و به روند بررسی درخواست‌ها نیز سرعت بیشتری بخشیده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، طی سال‌های اخیر و بر مبنای قوانین بانک مرکزی، فرآیند اعطای تسهیلات در بانک کارآفرین به اقشار مختلف جامعه، کسب و کارهای خرد، شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان‌ها بهبود یافته و دامنه و سرعت بیشتری به خود گرفته است به نحوی که نشان می‌دهد این بانک در حمایت از اقتصاد ملی و عمل به برنامه‌های مشارکتی خود در راستای اشتغالزایی، تقویت تولید ملی و کمک به رفاه شهروندان، جدی است. همکاری با بنیاد برکت، صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین حمایت از حوزه تامین مالی جمعی کسب و کارها، نیز گام‌های جدی دیگری از سوی بانک کارآفرین در راستای ایفای نقش خود برای توسعه و پیشرفت ایران عزیز است.

مهر تایید اعداد بر عملکرد تسهیلاتی
حمایت همه‌جانبه بانک کارآفرین از اقتصاد ملی را می‌توان با پیمایش آمارها بررسی کرد؛ آخرین برآوردها نشان می‌دهد میزان تسهیلات پرداخت‌شده از سوی این بانک در بخش‌های بیان‌شده در سال ۱۴۰۰ حدود ۵ هزار و ۷۴۳ میلیارد ریال بوده که این میزان در پایان سال ۱۴۰۱ با افزایش ۷ برابری به ۳۸ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال رسیده است. روند رشد اعطای تسهیلات در سال ۱۴۰۲ نیز با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرده به نحوی که طبق آمارها تنها در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری به میزان ۹ هزار و ۳۸۵ میلیارد ریال، معادل دو برابر رقم ثبت‌شده در سال ۱۴۰۰، به مشتریان حقیقی و حقوقی تسهیلات اعطا شده است.

بیشترین تسهیلات؛ سهم دانش‌بنیان‌ها
شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه خود را در اقتصاد ایران تثبیت کنند و نقش مناسبی در اشتغالزایی داشته باشند. بانک کارآفرین بر مبنای تاثیرگذاری این شرکت‌ها در افزایش رفاه جامعه، تمرکز ویژه‌ای بر اعطای تسهیلات به آنها داشته به نحوی که طبق آمارها در سال ۱۴۰۰، حدود یک هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال از کل تسهیلات اعطایی بانک در این بخش متمرکز بوده است. این عدد در سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۹ برابری همراه شده و به ۲۹ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال افزایش یافته است. این روند در سه ماهه نخست سال جاری نیز تداوم داشته و به ۷ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال رسیده که نسبت به کل سال ۱۴۰۰ از رشد ۷ برابری حکایت دارد.

توجه ویژه به کسب و کارهای خرد
اقتصاد ایران برای عبور از چالش‌ها نیازمند تقویت و گسترش شرکت‌های کوچک و نوپاست؛ اتفاقی که در کشورهای توسعه‌یافته یا برخی کشورهای در حال توسعه نیز عملیاتی شده و آزمون خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. آمارها نشان می‌دهد بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کارهای کوچک اختصاص داده که این رقم در سال ۱۴۰۱ با رشد ۵ برابری به ۵ هزار و ۵۹۳ میلیارد ریال رسیده است. در سه ماهه نخست سال جاری نیز این رقم، یک هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال بوده است.

افزایش تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
بانک کارآفرین با هدف کمک به نسل جوان و در راستای عمل به الزام بانک مرکزی، نسبت به اعطای تسهیلات به این قشر نیز عملکرد قابل قبولی داشته است. آمارها نشان می‌دهد این بانک در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده که این میزان در سال ۱۴۰۱ با رشد بیش از ۵ برابری به ۲ هزار و ۲۱۹ میلیارد ریال رسیده است. در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۷۴۸ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج اعطا شده که تقریبا دو برابر کل تسهیلات ازدواج پرداخت‌شده در سال ۱۴۰۰ است. در بخش فرزندآوری هم بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۱ با ارائه ۴۵۷ میلیارد ریال و در سه ماهه نخست سال جاری با اعطای ۳۳ میلیارد ریال، گام‌های مناسبی در این بخش برداشته است.

تداوم روند مناسب در حمایت از تولید ملی
آمارهای بیان‌شده نشان می‌دهد علاوه بر رشد قابل توجه در میزان اعطای تسهیلات، جامعه هدف بانک کارآفرین در تامین‌مالی نیز طی سال‌های اخیر از گستردگی بیشتری برخوردار شده است. به نحوی که مطابق آمارهای بیان شده، از زوج‌های جوان تا دانش‌بنیان‌ها و از خانواده‌ها تا شرکت‌های خرد و نوپا را دربرمی‌گیرد؛ تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، مسکن، تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان، کسب‌وکارهای خرد، استارت‌آپ‌ها و … از جمله عرصه‌هایی است که بانک کارآفرین به طور هدفمند در آنها حضور داشته و برنامه‌های خود را بر مبنای تداوم این روند سامان داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.