×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان گفت: مهم‌ترین هدف واحد فولادسازی در سال جاری با توجه به افزایش محدودیت‌های انرژی، استمرار تولید و دست‌یابی به اهداف و برنامه‌های تعیین شده است که خوشبختانه تاکنون علاوه بر رسیدن به این هدف در مسیر دست‌یابی به اهداف سالانه نیز در حال حرکت هستیم.

به گزارش کیوسک خبر، سید اصغر مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی، با اشاره به ثبت رکوردهای متعدد در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش و پشتکار جهادگونه، هماهنگی و همدلی در واحد فولادسازی توانستیم آبان‌ماه فولاد هرمزگان را پررکورد پشت سر بگذاریم. این رکوردها در آبان ماه در حالی رقم خوردند که شرکت تا اواخر شهریورماه با محدودیت تأمین برق مواجه بود. در مهرماه نیز پروژه‌هایی جهت آماده‌سازی واحد فولادسازی برای افزایش ظرفیت اجرا شد. بنابراین زمینه را برای افزایش قابل‌توجه تولید و رکوردشکنی در آبان‌ماه آماده کردیم.

وی با تشریح رکوردهای ثبت‌شده افزود: در آبان‌ماه رکوردهای روزانه و ماهانه شامل رکورد تولید ماهانه تختال، رکورد ماهانه تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده، رکورد تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره‌های قوس الکتریکی، رکورد ماهانه تخلیه تا تخلیه کوره قوس الکتریکی (Tap To Tap)، رکورد روزانه تولید تختال و رکورد روزانه تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده به شرح زیر به ثبت رسید:

رکوردهای ماهانه کسب‌شده در فولاد هرمزگان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه:

رکورد ماهانه تولید اسلب به میزان ۱۵۸ هزار و ۱۷۰ تن، رکورد قبلی به میزان ۱۵۶ هزار و ۵۶۶ تن در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛

رکورد ماهانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۱۳۳۷ ذوب، رکورد قبلی به میزان ۱۳۲۰ ذوب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛

رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره‌های قوس الکتریکی به میزان ۱۳۳۸ ذوب، رکورد قبلی به میزان ۱۳۲۱ ذوب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛

رکورد ماهانه تعداد ذوب تخلیه‌شده از کوره شماره ۲ به میزان ۶۷۴ ذوب، رکورد قبلی به میزان ۶۶۵ ذوب در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲؛

رکورد ماهانه مدت‌زمان Tap To Tap به مدت ۶۰:۰۷ دقیقه به ازای هر ذوب، رکورد قبلی مدت ۶۱:۳۸ دقیقه به ازای هر ذوب در مهرماه ۱۴۰۱؛

رکوردهای روزانه ثبت‌شده در آبان ماه ۱۴۰۲

رکورد روزانه تولید اسلب به میزان ۶۸۲۹ تن در تاریخ ۲۲/۰۸/۱۴۰۲، رکورد قبلی به میزان ۶۷۷۲ تن در تاریخ ۱۵/۰۹/۱۴۰۱؛

رکورد روزانه تعداد ذوب ریخته‌گری شده به میزان ۵۸ ذوب در تاریخ ۲۲/۰۸/۱۴۰۲، رکورد قبلی ۵۴ ذوب در تاریخ ۱۴/۰۸/۱۴۰۱٫

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: برای ثبت یک رکورد تولید در واحد فولادسازی باید تمام عوامل در سازمان مانند تأمین به‌موقع مواد اولیه و مصرفی، تولید آهن اسفنجی، تعمیرات سریع و به‌موقع و نیروی انسانی ماهر دست به دست هم بدهند تا شاهد ثبت رکورد باشیم. باید توجه داشت که ظرفیت اسمی واحد فولادسازی حدود ۱۲۵ هزار تن در هر ماه است؛ بنابراین با افزایش میزان تولید بیش از ظرفیت اسمی، نشان داده‌ایم که به تمام زوایای دانش فنی ماشین ریخته‌گری و تولید فولاد دست یافته‌ایم.

مدنی تصریح کرد: مهم‌ترین استراتژی واحد فولادسازی تولید محصول مطابق با اهداف برنامه‌ریزی شده است که خوشبختانه تا کنون با توجه به میزان تولید، ظرفیت اسمی محقق شده و تولید فولاد طبق برنامه تعیین‌شده پیش می‌رود.

وی در پایان از مدیریت عامل و اعضای هیئت‌مدیره به‌دلیل رهنمودهای به‌موقع برای تداوم تولید و همچنین از رؤسا، سرپرستان، کارشناسان، کارکنان واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و همه همکاران شرکت بزرگ فولاد هرمزگان که در ثبت رکوردهای یادشده ایفای نقش نمودند، تشکر و قدردانی کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.