×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دستورالعمل جدید آموزش متقاضیان پروانه نمایندگی بیمه

استاندارد دوره‌های آموزشی متقاضیان پروانه نمایندگی فاقد سابقه کار مکفی در جلسه کمیته تایید صلاحیت، تصویب و به همراه لیست جدید دروس نمایندگی و سرفصل‌های مربوطه منتشر شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در جلسه کمیته تایید صلاحیت که در تاریخ ۱۶/۱/۱۴۰۱ برگزار گردید، ضمن اعلام لیست جدید دروس نمایندگی و سرفصل‌های مربوطه، استاندارد دوره‌های آموزشی متقاضیان پروانه نمایندگی فاقد سابقه کار مکفی، تصویب شد.
بر اساس مصوبات این جلسه، متقاضیان نمایندگی بیمه که فاقد سابقه کار بیمه‌ای فنی و تخصصی مندرج در بند چ آیین‌نامه شماره ۷۵ مصوب شورای عالی بیمه هستند، ملزم به گذراندن دوره آموزشی به شرح زیر می‌باشند:

  • دارندگان حداقل مدرک کارشناسی و بالاتر در کلیه رشته‌های تحصیلی طی ۱۴۰ ساعت دوره آموزشی به شرح ستون مربوط در جدول شماره ۱ و دریافت گواهینامه قبولی پایان دوره.
  • دارندگان مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم طی ۱۷۲ ساعت دوره آموزشی به شرح ستون مربوط در جدول شماره ۱ و دریافت گواهینامه قبولی پایان دوره.
  • از مجموع ۱۷۲ ساعت، گذراندن دروس جبرانی به مدت ۳۲ساعت و شامل دروس با کد ۱۲۴ الی ۱۳۳ قبل از شروع دوره برای دارندگان مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم الزامی است.
  • کلیه متقاضیان نمایندگی بیمه ملزم به گذراندن دوره کارآموزی به مدت ۱۵ روز اداری در شرکت بیمه ذیربط میباشند.

برگزاری دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل طبق عناوین دوره و طرح درس‌های پیوست و منابع پیشنهادی توسط موسسات آموزشی وابسته به شرکت‌های بیمه و دیگر موسسات آموزش بیمه‌ای منوط به تایید دوره توسط پژوهشکده بیمه است.
برگزاری آزمون پایان دوره و ارایه گواهینامه قبولی پایان دوره آموزشی به موسسات آموزش بیمه‌ای تفویض می‌گردد (ارسال فایل گواهینامه‌ها و لیست اسامی مربوط به پژوهشکده الزامی است).
تقاضای برگزاری دوره حداقل ۱۰ روز کاری قبل از شروع دوره به پژوهشکده ارسال و پس از تایید پژوهشکده و اعلام شیوه آموزش( مجازی / حضوری) برگزاری آن بلامانع است. در شیوه آموزش مجازی استفاده از سامانه آموزش موسسه آموزش بیمه‌ای منوط به امکان دسترسی آنلاین کارشناسان پژوهشکده است و در شیوه آموزش حضوری ارائه لیست حضور و غیاب امضا شده فراگیران در هر جلسه به پژوهشکده الزامی است.
پژوهشکده مجاز است به هر شیوه ممکن نسبت به اعمال نظارت‌های خود بر دوره آموزشی اقدام و در صورت مشاهده تخلف از ادامه آن جلوگیری نماید.
دوره‌های آموزشی جدید طبق سرفصلهای مصوب به شرح پیوست برگزار خواهد شد.
ضمنا سامانه جدید آموزش پژوهشکده بیمه با آدرس https://trn.irc.ac.ir جهت اطلاع به حضور اعلام می‌گردد.
جهت مشاهده و دریافت متن کامل دستورالعمل به همراه عناوین و سرفصل‌های پیشنهادی اینجا کلیک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.