×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

پانزدهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه عصر روز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بیمه اتکایی ایران معین، رئیس پژوهشکده بیمه و اعضای کارگروه تکافل در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در پانزدهمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه که عصر دیروز دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، اعضای کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه، دکتر مجتبی حیدری مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین و مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، آیین‌نامه اجرایی صندوق تکافل شرکت بیمه ایران معین مشتمل بر سه فصل و ۸۶ ماده ارائه شد. در این نشست اعضای کارگروه تکافل نکاتی را در راستای انطباق بیشتر طرح پیشنهادی با چارچوب عملیاتی بومی‌سازی شده تکافل مطرح کردند و مقرر شد اصلاحات لازم در این خصوص انجام و آیین‌نامه نهایی در جلسات بعدی کارگروه ارائه گردد.
رئیس پژوهشکده بیمه در ابتدای جلسه با اشاره به برنامه‌های آموزشی پژوهشکده بیمه و برگزاری سلسله وبینارهای انگلیسی در حوزه تکافل خاطر نشان کرد؛ اولین دوره آموزشی تکافل با حضور اساتید بین‌المللی از سوم تا هفتم آبان ماه برگزار خواهد شد و تعدادی از شرکت‌های بیمه از جمله شرکت بیمه اتکایی ایران معین آمادگی خود را برای شرکت در این دوره اعلام داشته‌اند.
در ادامه نشست، مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین با اشاره به سوابق اجرایی در حوزه بانکداری اسلامی و دغدغه خود در راستای پیاده‌سازی مالی اسلامی و تکافل در صنعت بیمه اظهار داشت؛ شرکت بیمه ایران معین به محض دریافت چارجوب عملیاتی بومی‌سازی شده تکافل، تمامی نیروهای خود را در جهت تدوین آیین‌نامه اجرایی صندوق تکافل و ارائه محصولات تکافل و تکافل اتکایی بسیج کرده و با حمایت‌های بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه سرمایه‌گذاری در حوزه تکافل و تکافل اتکایی را با جدیت آغاز خواهد کرد.
دکتر حیدری تاکید کرد شرکت بیمه اتکایی ایران معین به دلیل عدم ورود به حوزه بیمه‌های جنرال، در حال حاضر از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است که در صورت دریافت مجوز می‌تواند آنچه که چارچوب ضوابط تکافل برای این مجموعه ایجاب می‌کند را فراهم نماید و ضعف‌های موجود نیز با بهره‌مندی از توان علمی کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه پوشش داده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی ایران معین با تاکید بر این که درخواست این مجموعه، ارائه همزمان محصولات تکافلی و تکافل اتکایی با استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی موجود می‌باشد تصریح کرد؛ در صورت نیاز به شعبه فیزیکی و نمایندگی، از بسترهای موجود در بیمه ایران استفاده خواهد شد و با تجارب خوبی که در حوزه فناوری اطلاعات در زمینه بیمه‌های زندگی وجود دارد با موافقت نهاد ناظر، تکافل و تکافل اتکایی در بستر نرم‌افزاری مناسب ارائه خواهد شد.
رئیس پژوهشکده بیمه در پایان این نشست با اشاره به نقاط قوت آیین‌نامه پیشنهادی شرکت بیمه اتکایی ایران معین افزود، شرکت بیمه ایران معین با وجود این که در ساختار جدید مجموعه نوپایی محسوب می‌شود در تدوین آیین‌نامه اجرایی خود به خوبی ظاهر شده و زوایایی را مد نظر قرار داده است که تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.
دکتر عسگری یادآور شد چارچوب عملیاتی بومی‌سازی شده تکافل که حاصل جلسات متعدد کارگروه تکافل بر روی چارچوب عملیاتی تکافل بانک مرکزی مالزی است، بر مبنای فقه امامیه و در جهت حفظ وحدت رویه میان شرکت‌های بیمه تهیه و تقدیم نهاد ناظر شده و لازم است که آیین‌نامه پیشنهادی شرکت بیمه اتکایی ایران معین به منظور انطباق بیشتر با چارچوب عملیاتی بومی‌سازی شده، بازنویسی شود.
همچنین مقرر شد آیین‌نامه پیشنهادی که بر مبنای الگوی وقف پایه‌گذاری شده است به منظور سهولت اجرا، با الگوی هبه جایگزین گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.