×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در هرگونه تقابل با حزب‌الله لبنان حوزه غیرنظامی به شدت درگیر خواهد شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شبکه خبری المیادین، مئیر آلران، سرلشکر تیپ ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در مطالعه اخیر پژوهشکده امنیت داخلی این رژیم درباره مانور اخیر “جبهه داخلی” که هفته اول نوامبر برگزار شد و نقاط ضعف آن گفت: مشکلاتی در آمادگی برای مقابله با شرایط اضطراری امنیتی وجود دارند.
این پژوهشکده اسرائیلی در مطالعه خود به نقل از آلران اعلام کرد: فرماندهی جبهه داخلی و هیئت داخلی شرایط اضطراری هفته اول نوامبر مانوری را با دیگر نهادهای مرتبط با وضعیت فوق‌العاده برگزار کرده و در آن یک سناریوی بزرگ وضعیت فوق‌العاده را با هدف تقویت زمینه‌های کاری مشترک میان خود تمرین کردند.
سرلشکر تیپ ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: این مانور بر چالش‌های عملکردی مهمی متمرکز بود، با این حال مشکلاتی در آمادگی برای مقابله با وضعیت فوق‌العاده امنیتی و حوادث طبیعی از جمله شرکت ندادن غیرنظامیان در این مانور، آگاهی پایین افکار عمومی در مورد خطرات و نیز مشکلاتی در تقویت امنیت و آمادگی‌ها برای تخلیه دسته‌جمعی غیرنظامیان وجود داشتند.
این مسؤول نظامی اسرائیل افزود: تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده و این همان موضوعی است که برای حمایت از جبهه غیرنظامی در برابر توانمندی‌های روبه‌فزونی دشمن و در راس آن حزب‌الله مورد نیاز است.
همچنین او تاکید کرد: در هرگونه تقابل پیش‌بینی شده با حزب‌الله، حوزه غیرنظامی که شامل زیرساخت‌های اصلی و ساکنان تمامی “اسرائیل” می‌شود، به شدت درگیر خواهد شد.
همچنین در این مطالعه آماده است: دفاع موثر در برابر سلاح‌های بالستیک برای یک پاسخ کامل کافی نیست، حتی اگر حملات ارتش دستاوردهای بزرگی داشته باشد که البته این نیز مورد تردید است همانگونه که در درگیری با حماس در مه گذشته مشخص شد، تلفاتی که برای این حملات پیش‌بینی می‌شوند، بسیار بالا خواهد بود و به شدت از احتمال پیروزی اسرائیل خواهد کاست.
آلران در ادامه گفت: در غیاب گام‌های عملی مورد نیاز، عدم سرمایه‌گذاری بودجه و نیز مشارکت ندادن غیرنظامیان و نهادهای زیرساخت‌های اصلی در آمادگی‌های شبانه‌روزی جهت تقابل امنیتی، اظهارنظرهای علنی و کلی درباره پیشرفت در آمادگی جبهه داخلی کافی نیست و شرایطی که در اینجا شرح داده شد، بدتر از آمادگی برای بلایای طبیعی است.
اوری گوردن، فرمانده جبهه داخلی پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه مدعی شده بود: اسرائیل به دنبال جنگ با حزب‌الله نیست؛ اما پیش‌بینی می‌کند در صورت آغاز هرگونه درگیری مسلحانه‌ای میان دو طرف، روزانه هدف هزار موشک قرار بگیرد.
گوردن در ادامه این مصاحبه درباره نبرد اخیر “شمشیر قدس” گفت: شهرهایی همانند تل‌آویو و اشدود (در جنوب) از زمان تشکیل “اسرائیل” بیشترین تعداد موشک را دریافت کردند.
او افزود: ما پیش‌بینی‌ می‌کنیم در صورت آغاز هرگونه درگیری و یا جنگی با حزب‌الله، روزانه دستکم پنج برابر این تعداد، موشک از لبنان به سمت اسرائیل شلیک شوند.
دنی سیترینوبیچ، افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: موشک‌های نقطه‌زنی که در اختیار حزب‌الله قرار دارند، در واقع نشانه دیگری از شکست اسرائیل در بازدارندگی آنها است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.