×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
در تولید گندله به لحاظ کمی و کیفی رکورد زده‌ایم

به گزارش کیوسک خبر، مهندس جعفر رفیعیان در گفت و گو با گهرپرس افزود: گندله‌سازی شماره ۲ نیز پس از آغاز به کار با ظرفیت اسمی پنج میلیون تن،با استفاده از تجربه همکاران در کمتر از سه ماه به تولید اسمی رسید و در حال حاضر در این بخش هم بالای ۶ میلیون تن تولید می‌کنیم.
رفیعیان گفت: در سال گذشته بالای ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندله تولید کردیم و در تلاش هستیم تولید امسال را به بالاتر از تولید سال گذشته ارتقا دهیم.

وی در خصوص قطعی‌های برق تابستان اخیر و تاثیر آن بر میزان تولید اظهار داشت: با اینکه مدیریت کار در زمان قطعی‌های برق، بسیارسخت و چالش برانگیز بود، همکاران من تلاش کردند کمترین انحراف از برنامه تولید اتفاق بیفتد و در هر دو گندله‌سازی، تجربه بهره‌برداری خوب کمک کرد که هم به لحاظ کمیت و هم کیفیت در شرایط پایداری باشیم.

مدیر گندله‌سازی گل‌گهر در خصوص عوامل موثر بر تولید، نیروی انسانی را موثرترین رکن تولید دانست و گفت: در بعد منابع انسانی همکاران بسیار با تجربه و متخصصی داریم که تقریبا نیاز به گرفتن مشاوره از بیرون را مرتفع کرده‌اند.
رفیعیان با بیان اینکه نیروهای متخصص برای شرکت یک سرمایه هستند، گفت: در حوزه تجربه تولید و تعمیرات نیز به جایگاهی رسیده‌ایم که می‌توانیم تجربه خوبی را به سایر شرکت‌ها منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه ارزیابی نیروها براساس شاخص‌های مشخص و واقعی انجام می‌شود، گفت: در انتخاب سرپرست‌ها و رئیس‌ها حتی مدیران حوزه بهره برداری انتخاب‌ها منطقی است، به نحوی که رده‌های بالای مجموعه را همکارانی که سابقه و تجربه مفید در این حوزه دارند، مدیریت می‌کنند.

رفیعیان با بیان اینکه این دستاوردها هم در بخش بهره‌برداری و هم نظارت به دست آمده، گفت: شرکت بهره‌بردار ما هم به تجربه و دانشی رسیده‌ که هم رشد نیروی انسانی‌شان از داخل اتفاق می‌افتد، هم با تجربه بالا و راحت می‌توانند کار را مدیریت کنند.

رفیعیان گفت: گل‌گهر با ایجاد شرکت نظم‌آوران توانسته است بهره‌بردار دیگری هم ایجاد کند که باعث شده تجربه بهره‌برداری رشد کند، علاوه بر آن با نگاه بهره برداری یکپارچه بتواند تولید مجموعه را انجام دهد و در نهایت منطقه به منطقه‌ای با پتانسیل فنی و تجربه بهره‌برداری بالا تبدیل شود.

وی گفت: با هدف بهبود مستمر در نظام‌های بهبود از جمله ۶ سیگما پروژه‌هایی تعریف شده که چندین سال است در حال اجرا و پایش هستند و به دلیل توجه شرکت گل‌گهر به انگیزه پرسنل ،انگیزه‌ها را هم در بعد مادی و معنوی جهت‌دهی کرده و به همین دلیل مشارکت در نظام‌های بهبود خیلی خوب بوده است.

رفیعیان درباره نظام‌های نوین کار مثل نظام نگهداری، تعمیرات و بهره برداری گفت: ما خوشبختانه تقریبا به روزترین سیستم‌ها را در این زمینه داریم و گل‌گهر یکی از پیشروهای نظام سیستمی کردن گردش کار است که بر اساس آن تمام فعالیت‌ها به صورت مکانیزه پیش می‌رود و همین روند باعث حذف یک سری از گردش کارهای دستی و بالا رفتن بهره‌وری و سرعت انجام کار شده است.

وی درباره کیفیت محصول تولید شده در گندله‌سازی گفت: در کیفیت محصول، وظیفه و الگویی داریم که بر مبنای آن نگاه، کاملا بر محور مشتری‌مداری است.

مدیر گندله سازی شرکت گل گهر افزود: در کیفیت موارد مختلفی موثر است، کنسانتره‌ای که به گندله‌سازی وارد می‌شود تا فرآیند گندله‌سازی، تجهیزات و نیروی انسانی در این امر نقش دارند.
مدیر گندله‌سازی گل‌گهر گفت: بازخوردهایی که از واحد فروش دریافت می‌کنیم و واحد کنترل فرآیند بر این روند تاثیر دارد که این واحد هم با آزمایشگاه و مشتری در ارتباط است هم در ورودی با مواد اولیه و واحد فرآوری ارتباط دارد.

وی افزود: کیفیت در گندله‌سازی به دستورالعمل و رویه و کنترل دائم نیاز دارد که هر روز در جلسات صبحگاهی موارد کیفی را ریز به ریز بررسی می‌کنیم تا عدم انطباقها بررسی و اصلاح شود. هم‌چنین در شیفت تولید، ناظر تولید داریم که علاوه بر کمیت، وضعیت کیفی را کنترل می‌کند.