×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیراز اختتامیه هفتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی با حضور دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با معرفی ۲۸ شرکت و ۳۲ محصول برتر در حوزه نوآوری‌های ایرانی در سالن استاد ربیعی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بر اساس ارزیابی های انجام شده مبتنی بر مدل مرجع نوآوری ایرانی ، پروژه اتصال نیروگاه های داخلی پتروشیمی به صورت پارالل از شرکت پتروشیمی شیراز مفتخر به دریافت لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی در سال ۱۴۰۱ گردید.

این پروژه به دست توانای کارشناسان فنی شرکت پتروشیمی شیراز صورت پذیرفته است .

با اتکا به توان و تخصص کارشناسان این شرکت ، مطالعات پروژه سنکرون نمودن نیروگاه های منطقه۲ و منطقه ۳ و تبادل قدرت بین آنها طی سالهای اخیر، تکمیل و با طراحی، تهیه و نصب تجهیزات و انجام آزمون های مورد لزوم، هر دو نیروگاه به یکدیگر متصل و تبادل قدرت بین آنها برقرار گردیده است.

مهمترین دستاورد این پروژه، بکارگیری خلاقیت متخصصان، ارتقاء دانش کارشناسان و خودباوری به انجام این پروژه بزرگ بوده است. سایر نتایج عبارت است از:

۱- افزایش پایداری و قابلیت اطمینان نیروگاه ها و تسهیل عملیات بهره برداری با به اشتراک گذاشتن ظرفیت های خالی مولدها در شرایط اضطراری.

۲- کاسته شدن از تعداد مولدهای گازی در نیروگاه۳ و آزاد شدن یکدستگاه GTG

۳- حذف ضرورت خرید مولد چهارم به مبلغ دوازده میلیون دلار به منظور امکان پذیری انجام تعمیرات دوره ای.

۴-کاهش هزینه های تعمیر و نگهداشت

لازم به ذکر است که افزایش بازدهی انرژی و ارتقاء کارایی مولدها (با توجه به کم شدن مولدهای برق و افزایش بار بر روی مولدهای موجود)، کاهش بیش از ۸% از شدت مصرف گاز در مولدهای گازی و بیش از ۴۰۰۰۰ استاندارد متر مکعب در روز صرفه جویی در مصرف گاز را به دنبال داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.