×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، برای آشنایی بیشتر با فیشینگ و انواع حملات آن باید به این سوال جواب داد که چطور می‌شود ای‌میل‌های فیشینگ را تشخیص داد؟ این ای‌میل‌ها معمولا لینکهایی دارند که شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کند که اطلاعات‌تان را در آن وارد کنید تا به دست سارقان و هکرها برسد. 

علی اصغر زارعی – مدرس دانشگاه – در گفت‌وگو با ایسنا در این باره توضیح داد: اولین و مهمترین بخش ای‌میل که باید توجه کنید، آدرس فرستنده است، حتما آن را چک کنید چرا که معمولا  آدرس فرستنده ای‌میل‌های فیشینگ، کاملا جعلی هستند.

او ادامه داد: باز کردن و خواندن محتوای ای‌میل خطری ندارد، ولی حواستان باشد تا قبل از این‌که از واقعی بودن ای‌میلی مطمئن نشدید، اصلا روی لینکهای داخل آن کلیک نکنید. زیرا با این کار به یک صفحه جعلی هدایت میشوید که از شما میخواهد اطلاعات شخصی‌تان را وارد کنید. اگر به آدرس صفحه‌ای که وارد آن میشوید دقت نکنید، به راحتی در دام هکرها می‌افتید.

نشانه‌های ای‌میل‌های خطرناک

این کارشناس تاکید کرد: نشانه دیگر ای‌میل‌های فیشینگ، داشتن غلط املایی است زیرا احتمال خیلی کمی وجود دارد که ای‌میل‌های شرکتهای معتبری مثل گوگل و فیس بوک و غیره غلط املایی داشته باشند، پس متن ای‌میل را با دقت بخوانید.

به گفته او نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید، درخواستهایی است که در داخل ای‌میل از شما میشود، اگر دیدید اطلاعات خصوصی از شما خواسته شده است، مطمئن باشید که با یک ای‌میل فیشینگ رو به رو هستید، چون هیچ کدام از شبکه‌های اجتماعی، سرویسهای ای‌میل، بانکها و سایر سازمانهای معتبر چنین چیزی از شما نمیخواهند.

زارعی تصریح کرد: معمولا در ای‌میلهای فیشینگ محتوا را طوری آماده میکنند که شرایط پر استرس برای کاربران ایجاد کنند، مثلا مینویسند که حساب‌تان هک شده و روی این لینک بزنید و پسورد را ریست کنید. با این کار خیلی راحت پسورد شما را میگیرند و حسابتان را هک میکنند.

او همچنین تصریح کرد: به ضمیمه‌های ای‌میل توجه کنید؛ معمولا ای‌میلهای فیشینگ فایلهای مخربی دارند که شما را ترغیب به دانلود آن‌ها میکنند، حواستان باشد که ظاهر این فایلها خیلی عادی است و درحقیقت چیزی نیستند که شما مشاهده میکنید. اگر به هر دلیلی مورد حمله فیشینگ  قرار گرفتید، خیلی سریع پسورد ای‌میلتان را عوض کنید.

این کارشناس خاطر نشان کرد: اگر هم به ای‌میل سازمانیتان حمله شد، می‌توانید آن را با واحدIT  سازمانتان در میان بگذارید که پسورد ای‌میلتان را عوض کنند. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.