×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دانمارک؛ ستارگان اسکاندیناوی در مسیر صعود

به گزارش کیوسک خبر، فوتبال دانمارک را با هنر دروازبانی پیتر اشمایکل و قهرمانی این تیم در یورو ۱۹۹۲ می‌شناسیم؛ جایی که تیم ملی دانمارک به بزرگترین افتخار فوتبالی خود دست یافت. سه سال بعد دانمارک در جام کنفدراسیون‌ها که آن زمان در عربستان برگزار می‌شد به عنوان قهرمانی دست یافت تا درخشان‌ترین دوران فوتبال خود را داشته باشد. دانمارک به طور غیره منتظره‌ای در یورو ۹۲ قهرمان شد. آنها به عنوان تیم مهمان در این رقابت‌ها شرکت کردند. ریاست لنارت یوهانسن سوئدی در یوفا در این موضوع تاثیرگذار بود. دانمارک با شایستگی پس از شکست هلند در نیمه نهایی و پیروزی برابر آلمان در فینال به مقام قهرمانی دست یافت. 
دانمارک در فینال برابر آلمانی که شانس بیشتری برای قهرمانی داشت، قرار گرفت. خستگی دانمارک و و قدرت مانشافت از دلایل این تصور برای قهرمانی آلمان بود. آلمان برتی فوکس، بازیکنانی همچون یورگن کلیزمن، اندی برمه، ماتیاس سامر، اشتفان افنبرگ و توماس هاسلر را در اختیار داشت ولی دانمارک بزرگترین افتخار فوتبالی خود تا به امروز را در آن رقابت ها به دست آورد.
دانمارک اولین بار در سال ۱۹۸۶ به جام جهانی راه یافت که به دور دوم نیز رسید ولی در این مرحله حذف شد. در سال ۱۹۹۸ دانمارک در یک چهارم نهایی جام جهانی حضور داشت تا بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی باشد. چهار سال بعد، دانمارک در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز حضور داشت و به دور دوم راه یافت و بعد از یک دوره غیبت در سال ۲۰۱۰ نیز دانمارکی‌ها در جام جهانی حضور داشتند که موفق به صعود از گروه خود نشدند. در پنجمین دوره دانمارک در یک هشتم نهایی برابر کرواسی ۳ بر ۲ در ضربات پنالتی باخت و حذف شد.
دانمارک در یورو ۲۰۲۰ به نیمه نهایی رسید و درخشش خوبی در این جام داشت که در نهایت برابر انگلیس باخت و نتوانست به دیدار نهایی برسد.
ستاره
کسپر اشمایکل 

ستاره تیم ملی دانمارک و یکی از برترین بازیکنان لیگ جزیره که در لسترسیتی بازی می کند کسپر اشمایکل است. این دروازه بان در یورو ۲۰۲۰ عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه داد و به تیمش کمک کرد تا برای اولین بار از سال ۱۹۹۲ به جمع چهار تیم پایانی راه یابد. او البته در این فصل در لسترسیتی درخشش قبل را نداشته ولی همیشه وقتی در تیم ملی کشورش بازی کرده است همگان را به یاد پدرش انداخته است و دیوار محکمی برابر حریفان بوده است.
سرمربی
کسپر یولمند

سرمربی ۴۹ ساله تیم ملی فوتبال دانمارک از جولای ۲۰۲۰ هدایت این تیم را بر عهده گرفت و توانسته است تاثیر بسیار خوبی داشته باشد و دانمارک اکنون یکی از بهترین تیم ها در انتخابی جام جهانی بود. او توانست همراه دانمارک به نیمه نهایی یورو راه یابد و در اولین حضور خود در جام جهانی در پاییز ۱۴۰۱ روی نیمکت تیم ملی دانمارک حضور خواهد داشت.
* تیم ملی دانمارک در یک نگاه
افتخارات: قهرمانی در یورو ۱۹۹۲
بهترین گلزن: یان دال توماسون (۵۲ گل)
بیشترین بازی: پیتر اشمایکل (۱۲۹ بازی ملی)
نحوه صعود: تیم اول گروه
عملکرد دوره قبل: حذف در یک هشتم نهایی
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.