×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی اداره ی کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان؛ خدارحم امیری زاده اظهارکرد: از شروع  برداشت گندم در استان خوزستان تا کنون بیش از ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تن گندم با کیفیت در قالب ۱۶۹ هزارو ۳۴۵ محموله از کشاورزان استان خریداری شده است.

 امیری زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر برداشت گندم در نواحی شمالی استان آغاز شده و مراکز خرید در سایر نواحی  استان بدلیل عدم مراجعه کشاورزان فعالیت کمتری دارند افزود: در حال حاضر عمده فعالیت واحد بازرگانی این اداره معطوف ترانزیت گندم خریداری شده به سیلوهای استاندارد در سراسر کشور به منظور نگهداری طولانی مدت گندم  است.

وی مصرف سالانه‌ی گندم درخوزستان را ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تن دانست و  اظهار داشت: مابقی گندم خریداری شده از کشاورزان در استان خوزستان مطابق برنامه ی ابلاغی شرکت بازرگانی دولتی ایران  به صورت تدریجی در طول سال به سایر استان ها ارسال می شود.

امیری زاده بابیان اینکه گندم استان خوزستان ازلحاظ کیفیت و کمیت دارای شرایط بسیار مطلوبی است افزود: بسیاری از تولید کنندگان آرد خواهان دریافت گندم  از مزارع استان خوزستان هستند .

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان با اشاره به اینکه درسال گذشته ۳۹۰ هزار هکتار مزارع آبی و ۱۶۰ هزار هکتار مزارع دیم در استان زیرکشت گندم رفت ولی به دلایلی از جمله افزایش سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا آنگونه که انتظار می رفت شاهد برداشت و تحویل گندم به مراکز خرید در استان نبودیم از تلاش و  کوشش تمامی عوامل خرید و همکاران در اداره کل غله استان تقدیر و تشکر کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.