×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خودکفایی کشور در زمینه کیت‌های هورمون تیروئید

به گزارش کیوسک خبر، دکترسعیدرضا شاهمرادی مدیرکل اداره کل تجهیزات پزشکی کشور عصر یکشنبه با حضور در شرکت «نویان نگین پارسیان» از خط تولید کیت‌های تمام اتوماتیک تشخیصی آزمایشگاهی و نسل نوین دستگاه‌های ایمونو آنالایزر تمام اتوماتیک این شرکت بازدید کرد.

شاهمرادی در حاشیه این بازدید با اشاره به دستاورد این شرکت در تولید کیت‌های آزمایشگاهی اظهار کرد: باعث افتخار است که شرکت نویان نگین پارسیان با تولید کیت‌های هورمونی کشور را در این زمینه به خودکفایی رسانده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، در این بازدید با ظرفیت‌های خوبی در شرکت نویان آشنا شدیم که نشان می‌دهد این شرکت پیش‌بینی‌هایی در مورد توسعه تکنولوژی این کیت‌ها در کشور داشته و انتقال فناوری نوین تولید کیت‌های آزمایشگاهی با دستگاه‌های پیشرفته را با سرمایه‌گذاری قابل توجه در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل اداره کل تجهیزات پزشکی کشور در خصوص اثر ملموس این کیت‌ها در زندگی مردم تصریح کرد: قطعاً هرچه تولیدمان رشد کند وابستگی خارجی‌مان کم می‌شود و در صورت عدم تولید این کیت مجبور به واردات هستیم و با شرایط تحریم و مشکل انتقال ارز گاهاً دچار کمبود می‌شویم و با این تولید ما از این جنبه خیال‌مان راحت می‌شود و حتی می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل عمده همه بحث مجوز هست که در سال حمایت از تولید داخل و پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برنامه‌مان را این گذاشتیم که موانع تولید و ورود محصولات به بازار را برطرف کنیم، گفت: یک مانع بررسی کیفی و صدور مجوز است که قرارگاهی از دانشگاه‌های مختلف تشکیل داده‌ایم و در کارگروه‌هایی گره‌ها را احصا می‌کنیم تا در زمان مقتضی آنها را باز کنیم و برنامه ما این است که به کالاهایی که حداقل استاندارها را دارند مجوز دهیم.

ارتقا اقتصاد مقاومتی با انتقال فن آوری توسط تولیدکنندگان ممکن می‌شود

مهندس محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان نیز در حاشیه این بازدید با استقبال از تشکیل قرارگاه و کارگروه‌های رفع موانع تولید در حوزه صنعت آزمایشگاهی، گفت: نقش اصلی این قرارگاه باید تثبیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنعت تولید تجهیزات آزمایشگاهی در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی باشد زیرا تحریم‌های متعدد و ناجوانمردانه به ما ثابت کرد که برای رهایی از وابستگی تولیدکنندگان دانش بنیان بهترین راهکار هستند زیرا علاوه بر اشتغالزایی و تأمین بازار کشور زمینه صادرات و ارزآور را نیز فراهم می‌کند.

وی افزود: اگر سرمایه گذار، حمایت لازم را دریافت نکند و ورشکسته شود دولت باید برای تأمین محصولی که در کشور تولید می‌شد با صرف ارز از ذخایر ملی کشور آن را از کشورهای دیگر دریافت کند که این علاوه بر عقب ماندگی در حوزه سلامت کشور، هزینه‌های سنگین مالی و جانی برای کشور در بر دارد و این برخلاف منویات رهبری در اصول اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان همچنین گفت: این قرارگاه و کارگروه‌های ذیل آن در صورتی موفق خواهند بود که تمام فعالان مطرح حوزه صنعت آزمایشگاهی کشور را دعوت و گلوگاه‌ها و موانع تولید را از زاویه دید آنها مورد بررسی قرار دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.