×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛  سیدمحمدتقی طباطبایی امروز در نشست خبری مجازی با اعلام خرید تضمینی ۷۸ هزارو ۴۷۵ تن گندم در ۹ استان کشور گفت: از ۱۵ فروردین ۹۹، تا کنون ۷۸ هزار و ۴۵۷ تن گندم از کشاورزان ۹ استان کشور خریداری شده است.

طباطبایی  ارزش این مقدار گندم خریداری شده را  1966 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی  با تأکید بر اینکه پول خرید تضمینی گندم به صورت نقد به کشاورزان پرداخت شده  است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

طباطبایی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، گلستان، کرمان و هرمزگان آغاز شده گفت: پیش بینی می شود با گذشت زمان و افزایش استان‌های عرضه‌کننده گندم  تا پایان فصل خرید گندم ۱۲۰۰ مرکز خرید در کشور فعال شود.

مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی  شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مجوز خرید توافقی گندم دوروم از کشاورزان در سال جاری برای بخش خصوصی با نرخ ۱۰ درصد بیش از نرخ خرید تضمینی برای کارخانجات ماکارونی و بخش خصوصی صادر شده است.

وی همچنین به خرید تضمینی دانه‌های روغنی اشاره کرد و اظهار داشت: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان‌های ایلام، خوزستان، فارس و کرمان آغاز شده و تا کنون ۱۲ هزار و ۱۲۳ تن دانه روغنی کلزا به ارزش ۵۶۵ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.

طباطبایی اظهار داشت: به زودی خرید دانه‌های روغنی دیگر از جمله گلرنگ آغاز خواهد شد و در مجموع پیش‌بینی می‌شود میزان خرید دانه‌های روغنی در سال ۹۹ به ۵۸۰ هزار تن برسد.

وی بابیان اینکه خرید تضمینی گندم درسال جاری با ۴۰ درصد افزایش قیمت به نرخ ۲۵۰۰ تومان خریداری می‌شود اظهارداشت: در سال جاری تلاش می‌شود تا در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان پرداخت شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.