×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی؛ حمید رضا نوری، مدیر کل این اداره گفت: خرید تضمینی گندم از شهرستان های گناباد و سرخس با خرید ۷۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان  آغاز شده است.

نوری با اعلام اینکه فعالیت مراکز خرید در این شهرستان ها آغاز شده است گفت:  با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان ها تعداد ۶۰ مرکز ، کمیسیون و انبارهای مباشر خرید فعال خواهند شد.

نوری قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۴۷ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، ۲۵ هزار ریال عنوان کرد و افزود : این قیمت با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید خواهد بود که به ازای هر درصد پاکی گندم مبلغ ۳۷۵ ریال به عنوان جایزه پاکی به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی گفت : پیش بینی می شود از مجموع ۱۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و ۱۲۶ هکتار سطح زیر کشت گندم آبی  بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

وی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

نوری در ادامه به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت : ارسال دستورالعمل پروتکل های بهداشتی ، برنامه ریزی وجلوگیری از تردد رانندگان در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبارات  لازم وجوه گندم های خریداری شده در کوتاهترین زمان ممکن به حساب کشاورزان  واریز گردد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.