×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، توسعه نرم‌افزار خدمات پرداخت الکترونیک «پرنا» یکی از برنامه‌هایی بود که در طول یک سال گذشته در دستور کار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن قرار داشت و از طریق شرکت فناوری اطلاعات ناواکو که از شرکت‌های متعلق به بانک است، دنبال شد.

اولین نسخه نرم‌افزار پرنا با تک سرویس کارت به کارت از سال ۹۵ فعال شده که تا امروز هرماه با آپدیت‌های جدید، سرویس‌های مختلفی بر روی آن فعال شده است و بعد از تکمیل سرویس‌ها به تدریج استقبال بسیار خوبی از این نرم‌افزار شده است.

یکی از ویژگی‌هایی که پرنا را از سایر نرم‌افزارهای پرداخت مشابه متمایز می‌کند این است که امکان نصب مستقیم آن از طریق اپ‌استور اپل روی گوشی‌های تلفن همراه مبتنی بر سیستم عامل IOS وجود دارد. در سال گذشته با ابتکار عمل ناواکو این امکان برای تمام مشتریان دارای تلفن‌های همراه شرکت اپل فراهم شد.

به این ترتیب تمام کاربران این نرم‌افزار که گوشی تلفن همراه با سیستم عامل «IOS» دارند، می‌توانند به صورت دائمی و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه اضافی، نرم‌افزار مذکور را روی گوشی خود نصب کنند.

تکمیل سرویس‌های پنل مدیریتی کیف پول الکترونیکی و عملیاتی کردن سرویس‌های مربوطه در بستر اپلیکیشن کاربردی پرنا به عنوان یکی دیگر از اقدامات شاخص بانک مسکن در سال گذشته قابل ذکر است.

اپلیکیشن پرداخت همراه پرنا به عنوان یک برنامه کاربردی دارای سرویس‌های پرداختی روزمره و منحصر به فرد در راستای تسهیل رفع نیازهای مردم در زمینه پرداخت‌های بدون حضور کارت بانکی، طبق قوانین بانک مرکزی و زیر نظر شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) در دسترس عموم مشتریان شبکه بانکی قرار دارد.

از سرویس‌های عمومی که پرنا در اختیار کاربران قرار داده می‌توان به پرداخت قبوض خدماتی (با توانایی استعلام تمام قبوض آب و برق و گاز)، خرید شارژ و پرداخت قبوض تلفن همراه و ثابت، استعلام و پرداخت عوارض بزرگراهی، استعلام و پرداخت بدهی طرح ترافیک خودرو در شهر تهران، خرید انواع بیمه‌نامه (شخص ثالث، بدنه، مسافرتی، منازل مسکونی، کالای دیجیتال و غیره)، رزرو هتل و خرید بلیط اتوبوس و هواپیما و نیز کمک به برخی موسسات نیکوکاری و مردمی معتبر اشاره کرد.

در کنار این موارد، پرنا دارای سرویس‌های منحصر به فردی برای دارندگان حساب‌های بانک مسکن‌ یا تسهیلات‌گیرندگان از این بانک است.

«استعلام صورت وضعیت اقساط بانک مسکن» از جمله سرویس‌های اختصاصی مشتریان بانک مسکن در پرنا است. کاربران پرنا می‌توانند با استفاده از شماره کارت قسط بانک مسکن خود از تمام جزئیات و صورت وضعیت قسط خود مطلع شوند. امکان دیگر «پرداخت اقساط بانک مسکن» است؛ به این ترتیب کاربران پرنا می‌توانند با استفاده از تمام کارت‌های عضو شتاب نسبت به پرداخت اقساط انواع تسهیلات بانک مسکن اقدام کنند.

علاوه بر این مشتریان می‌توانند با استفاده از پرنا اقدام به خرید برچسب الکترونیک عوارض (ETC)کرده و یا در صورت داشتن برچسب می‌توانند از طریق شماره سریال برچسب یا پلاک خودروی خود اقدام به مشاهده موجودی و شارژ برچسب متناسب با نیاز خود کرده و تجربه لذت‌بخش عبور بدون توقف از ایستگاه‌های عوارضی را داشته باشند.

خودکار کردن پرداخت عوارض بزرگراهی از طریق کیف پول، اجرای سرویس‌های بانکی مانند سرویس اتوماتیک پرداخت از طریق حساب، بهبود و هوشمندسازی اپلیکیشن و افزایش خدمات خودرویی مانند استعلام تردد محدوده آلودگی هوای تهران و نیز پرداخت عوارض خودرو در آینده به خدمات این اپلیکیشن افزوده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.