×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
خانه یکی از اعضای کمیته اجرایی المپیک  مورد بازرسی قرار گرفت

به گزارش کیوسک خبر و به نقل از کیودو نیوز، یکی از اعضای سابق کمیته اجرایی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۰، مظنون به گرفتن رشوه از یک شرکت تولید کننده لباس شده است که اسپانسر رسمی المپیک محسوب می‌شود.
دادستان‌ها به خانه هارویوکی تاکاهاشی ۷۸ ساله، عضو سابق کمیته سازماندهی المپیک توکیو، به ظن دریافت رشوه ۳۳۰ هزار دلاری از اسپانسر بازی‌ها یورش بردند. تاکاهاشی در سال ۲۰۱۷ قراردادی را با یک شرکت تولید کننده لباس به نام Aoki امضا کرد که طبق آن تا پایان بازی‌ها ماهانه حدود ۷.۳ هزار دلار از او دریافت می‌کرد. یک سال بعد، در اکتبر ۲۰۱۸، Aoki به عنوان اسپانسر رسمی بازی‌ها معرفی شد و به لطف آن توانست از نمادهای المپیک استفاده کند، محصولات دارای مجوز از جمله لباس برای داوران را بفروشد و بخشی از لباس رسمی را برای ورزشکاران ژاپنی برای بازی‌ها تولید کند.
دادستان‌ها در حال بررسی تاثیر معامله بین آئوکی و شرکت تاکاهاشی بر بازی‌های المپیک هستند. تاکاهاشی به‌عنوان یکی از اعضای کمیته برگزاری، اساساً یک کارمند دولتی محسوب می‌شد و دریافت هدایا یا پول توسط او می‌توانست به عنوان رشوه تلقی شود.
تاکاهاشی به کیودو گفت که هیچ کار غیرقانونی انجام نداده است.
پیش از این گزارش شده بود که در دسامبر ۲۰۱۸، دادستان فرانسوی تسونکازو تاکدا رئیس کمیته ملی المپیک ژاپن را به خرید آرای اعضای IOC از کشورهای آفریقایی متهم کرده بود. 
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.