×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، در مرحله نهایی و بین‌دستگاهی بیست‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم این سازمان که در مشهد مقدس با حضور برگزیدگان مراحل مقدماتی هر یک از دستگاه‌های تابعه سازمان برگزار شد، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات و تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف سازمان گفت: در مکتب ما و در کلام معصومین و کلام قرآن، زندگی و حیات طیبه و تحقق امنیت، آسایش و عدالت برای آحاد مردم، بدون توجه به گزاره‌ها و تعالیم قرآن امکانپذیر نیست و سازمان تأمین‌اجتماعی که مأموریت آن تأمین آرامش و امنیت برای مردم است، در مسیر تحقق این مأمورریت باید به تعالیم و فرهنگ قرآنی توجه ویژه داشته باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ دکتر موسوی افزود: آنچه امروز در حکمرانی تأمین‌اجتماعی به آن نیاز داریم، بسط، توسعه و تعمیق مؤلفه‌هایی است که در قرآن برای یک زندگی عزتمندانه به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه بسط فرهنگ قرآنی به خانواده‌های کارکنان کار بسیار ارزشمندی بود که در این دوره از مسابقات اتفاق افتاد و با یادآوری ارتباط مستقیم این سازمان با حدود ۱۵۰ هزار همکار و ۴۵ میلیون بیمه‌شده و ارتباط غیرمستقیم آن با همه آحاد جامعه، گفت: صبر در برابر مشکلات مردم، مسئولیت‌پذیری نسبت به کاستی‌هایی که داریم، وقت‌شناسی، وظیفه‌شناسی و استفاده از لحظات؛ برای همه اینها در کلام نورانی وحی گزاره‌های عملی داریم. اگر بتوانیم از این کلام نورانی استفاده کنیم و در رفتار خود تغییر ایجاد کنیم، می‌توانیم آثار جدی در مدیریت اجتماعی و مواجهه با مردم بر جای بگذاریم.
وی افزود: اگر بتوانیم الگوهای مدیریتی مبتنی بر رفع چالش‌ها را از زبان قرآن بشنویم و در تصمیم‌های خود نهادینه کنیم، قطعاً در حوزه‌های محتلف، دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت. با زبان و عمل قرآنی می‌توانیم رفاه عمومی جامعه را تضمین کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: باید بستر نگاه توأمان به بعد مادی و معنوی انسان را در تأمین‌اجتماعی فراهم کنیم. تضمین حداقل معیشت و توسعه رفاه، یکی از بسترهای تحقق مؤلفه‌های معنوی در زندگی است. از این جهت، دین ما نگاه توأمان به بعد مادی و معنوی انسان دارد.
وی افزود: کژکارکردی‌هایی که ما در اقتصاد کلان کشور و در رفاه عمومی و عدم استقرار نظام کارآمد، جامع و فراگیر تأمین‌اجتماعی داریم، ناشی از همین نگاه تک‌بعدی به مسائل کلان اقتصادی است. با وجود اینکه در شاخصه‌های مادی اقتصاد کلان کشور رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌ایم، اما احساس رضایت آن‌طور که باید در میان مردم وجود ندارد و یکی از دلایل این موضوع، همین تک بعدی دیدن اقتصاد است. باید به مکتب قرآن برگردیم و با بهره‌گیری از مؤلفه‌هایی که در این مکتب برای زندگی ما دیده شده است، این کژکارکردی‌ها را جبران کنیم.
دکتر موسوی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این مسابقات، گفت: امیدوارم با تلاشی که شما عزیزان در این سازمان انجام می‌دهید، این فرهنگ نورانی را در جای جای سازمان بسط بدهید تا بتوانیم آثارش را در زندگی مردم مشاهده کنیم.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، احمد اسفندیاری معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همه مجریان و دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات، گفت: در این دوره از مسابقات قرآن کریم سازمان تأمین‌اجتماعی، برای اولین بار همکاران شرکت‌های تابعه و خانواده‌های همکاران نیز حضور و مشارکت داشتند.
وی افزود: با وجود شرکت حدود پنج هزار نفر در این دوره از مسابقات، به این حد رضایت نداریم و با توجه به تعداد کارکنان سازمان و با توجه به درخواست و علاقمندی فرزندان همکاران برای شرکت در این مسابقات، باید در سال‌های آینده با بازنگری شرایط سنی شرکت‌کنندگان؛ زمینه حضور همه علاقمندان را فراهم کنیم.
اسفندیاری همچنین گفت: مرحله نهایی و بین‌دستگاهی بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن سازمان تأمین‌اجتماعی، با شرکت ۵۱ نفر از برگزیدگان مراحل مقدماتی و نهایی این مسابقات برگزار می‌شود که ۳۷ درصد شرکت‌کنندگان در این مرحله از خانواده همکاران سازمان هستند.
ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن و مفاهیم قرآنی باید در خانه و خانواده‌ها بروز و ظهور داشته باشد، گفت: ۱۶۰۰ نفر از همکاران و خانواده بخش اقتصادی سازمان در این دوره از مسابقات حضور و مشارکت داشتند و نُه نفر از راه‌یافتگان به مرحله پایانی و بین‌دستگاهی این مسابقات نیز از بین این گروه از همکاران هستند.
بازیان تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر به رجوع به قرآن و مفاهیم قرآنی نیاز داریم و حیات طیبه‌ای که در تعالیم دینی مورد تأکید است، جز در پناه قرآن و تمسک به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی امکانپذیر نیست.
محمد بابایی دبیر اجرایی نهادهای قرآنی دفتر مقام معظم رهبری و ناظر این مسابقات نیز در این مراسم گفت: از نظر ائمه اطهار و براساس روایتی از امام باقر (ع) بهترین عمل، عملی است که مداومت داشته باشد و برگزاری بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی در سازمان تأمین‌اجتماعی، نشان‌دهنده مداومت و عزم این سازمان برای ترویج فرهنگ قرآن در بین کارکنان و خانواده آنان است.
وی افزود: همنشینی با قرآن، وجود انسان را معطر می‌کند. حاملان، حافظان و قاریان قرآن که در بخش‌های مختلف سازمان تأمین‌اجتماعی حضور و فعالیت دارند، فضای کاری این مجموعه را معطر می‌سازند و ان‌شاءالله با بهره‌گیری از تعالیم قرآنی در محیط کار، رضایتمندی جامعه از خدمات این سازمان را افزایش می‌دهند.
وی همچنین با اشاره به حضور استعدادهای قرآنی در میان کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی بر لزوم برنامه‌ریزی برای اجرای مستمر آموزش‌های قرآنی در این سازمان تأکید کرد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی دکتر علی رضازاده مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خراسان رضوی نیز به‌عنوان میزبان این مرحله از مسابقات قرآنی سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: برگزاری این مسابقات و استمرار و مداومت در برنامه‌های قرآنی؛ حامل این پیام است که مدیریت سازمان عزم آن را دارد که فرهنگ قرآنی را در سازمان جاری و ساری کند.
دکتر رضازاده افزود: فرهنگ قرآنی؛ فرهنگ خدمت، ایثار، فداکاری و وظیفه‌شناسی است و اهمیت خوش‌رفتاری و خدمت بی‌منت به مردم در آیات مختلف قرآن مورد تأکید قرار گرفته است و ان‌شاءالله ترویج فرهنگ قرآنی در سازمان تأمین‌اجتماعی، سبب خدمت مطلوب‌تر به مردم و جلب رضایت مخاطبان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.