×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حمیدرضا رستمی: شرکت‌های دانش بنیان فصل مشترک ارتباط دانشگاه و صنعت هستند/ پیشنهاد ایجاد انجمن تخصصی به منظور تایید خبرگی و مهارت‌های مهندسان تازه فارغ التحصیل شده

با حضور نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور هفتمین کنفرانس تخصصی روز مهندسی پتروشیمی بندرامام با نتایج مطلوبی برگزار شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، روز دوشنبه نهم اسفند ماه هفتمین کنفرانس تخصصی روز مهندسی با حضور حمیدرضا رستمی مدیرعامل، مجید دفتری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، خانم مروت رییس مرکز پژوهش شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر تقی خانی استاد دانشگاه شریف و رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران، همچنین نخبگان و صاحبان مقالات برگزیده در مجتمع بندرامام برگزار شد.
پتروشیمی بندرامام با تدوین استراتژی وظیفه‌ای شش‌گانه (رفع چالش‌ها و تنگناهای تولید از طریق دانش و فناوری، داخلی سازی مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها و اقلام مورد نیاز، توسعه محصولات/گریدهای جدید، کسب دانش فنی فرآیندهای تولید، افزایش بهره وری و استفاده بهینه خوراک، ارتباط مستمر و موثر با ذینفعان) برای مرکز پژوهش و فناوری خود، هفتمین کنفرانس روز مهندسی را متناسب با اهداف تعیین شده برگزار کرد.
در این کنفرانس ۱۳۲ نفر از نخبگان علمی سراسر کشور، ۸۲ مقاله علمی در حوزه‌های مختلف ارائه کردند، در این بین ۲۵ مقاله از دانشگاه‌ها، ۱۴ مقاله از صنایع و مراکز پژوهشی کشور، ۱۷ مقاله از سوی فعالان صنعت و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین ۱۴ مقاله از طرف پژوهشگران و کارکنان پتروشیمی بندرامام ارائه و این شرکت با تشکیل تیم داوری متخصص، تمامی مقاله‌ها را داوری کرد که در نتیجه ۱۰ مقاله بصورت شفاهی و ۲۰ مقاله بصورت پوستری در روز کنفرانس ارائه شدند.
گفتنی است در افتتاحیه این کنفرانس وحید تقی خانی رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران به نقش موثر ارتباط دانشگاه و صنعت در مسیر توسعه اشاره کرد و ضمن تحسین اقدام پتروشیمی بندرامام به مناسبت روز مهندسی، بیان داشت: مهندس رستمی خود یک چهره تشکلی و دانشگاهی است و همواره در سمینارهای علمی و دانشگاهی کشور حضور فعالانه داشته و در همین راستا اشراف کاملی در حوزه ارتباط دانشگاه و صنعت دارد که همین موضوع باعث برگزاری این کنفرانس بصورت هدفمند شد که در نوع خود کم نظیر است.
در مراسم اختتامیه کنفرانس، حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم (ص) و تبریک مجدد برای پنجم اسفندماه روز مهندس، اظهار داشت: اصلی‌ترین دارایی صنعت، نیروی انسانی است که می‌بایست نظام آموزش، تعلیم و تربیت کشور با صنعت همسو و همگن باشد تا شرایطی مهیا شود که حلقه‌های گسسته‌ای که در حوزه‌های اجرایی وجود دارد، به یکدیگر متصل شوند.
وی افزود: مدت زیادی است که مدرک گرایی در کشور به معظلی جدی تبدیل شده و این رویه نیروی انسانی و مجموعه‌ها را دچار یک تعارض ذهنی و اجرایی کرده است. نیاز اصلی امروز صنعت به ویژه صنعت پتروشیمی بعنوان یک صنعت Hightech در اختیار داشتن مهندسین آگاه و باتجربه به تعداد محدود در هر مجتمع و در کنار آن‌ها وجود تکنسین‌های ماهر و آموزش دیده حرفه‌ای به تعداد کافی است.
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام در ادامه رکن اساسی توسعه را منابع انسانی ماهر و آموزش دیده عنوان کرد و ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه داخلی‌سازی تجهیزات، از فعالیت شرکت‌های دانش بنیان به منظور پر کردن فضای خالی بین صنعت و دانشگاه ابراز امیدواری کرد.
وی با اشاره بر ظرفیت‌های پتروشیمی بندرامام، بومی‌سازی دانش‌های فنی موجود در این شرکت توسط کارگروهی متشکل از دانشگاه، شرکت‌های EPC کار و سازنده را پیشنهاد کرد.
رستمی در پایان بر ضرورت تشکیل یک انجمن تخصصی متشکل از مهندسین و اساتید دانشگاهی به منظور سنجش و ارزیابی سطح دانش و توانایی مهندسان تازه فارغ التحصیل شده جهت تایید خبرگی و مهارت آن‌ها، تاکید کرد.
شایان ذکر است پتروشیمی بندرامام از سال ۱۳۸۵ کنفرانس روز مهندسی را آغاز و در سال جاری هفتمین دوره این کنفرانس را متناسب با استراتژی‌های وظیفه‌ای تعیین شده برای مرکز و پژوهش با لوگو و نشان جدیدی اجرایی کرد که با نتایج علمی و اجرایی کم نظیری همراه شد و به پایان رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.