×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حمایت بانک تجارت از نهاد مقدس خانواده با پرداخت وام ازدواج

بانک تجارت به منظور ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده، ۸۹ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه پرداخت کرده تا نقش ویژه‌ای در حمایت از جوانان برای تشکیل خانواده ایفا کند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از آرمان ملی آنلاین، وام ازدواج و همچنین تسهیلات مربوط به خرید جهیزیه و مایحتاج اولیه زندگی مشترک، یکی از مهم‌ترین و شیرین‌ترین وام‌هایی است که زوج های جوان برای آغاز زندگی مشترک دریافت می‌کنند تا به وسیله آن بتوانند بخشی از هزینه های ازدواج و تشکیل خانواده را تامین کنند. وام ازدواج به عبارت دیگر تنها برنامه دولت‌ها برای حمایت از ازدواج جوانان و اجرای بند یک اصل ۴۳ قانون اساسی مبنی‌ بر تامین نیازهای اساسی مردم ازجمله امکانات لازم برای تشکیل خانواده ازسوی زوج های جوان است.
لازمه پیشبرد برنامه های توسعه‌ای در هر کشور در حوزه ازدواج و جمعیت، مشارکت کلیه ارکان اقتصادی آن کشور است و بنابراین ارائه تسهیلات به زوج های جوان بدون همکاری بخش‌های مهمی مثل بانک‌ها امکان پذیر نخواهد بود.
چنین شد که بانک‌ها به عنوان مهم ترین حلقه تامین مالی، به ارائه تسهیلات به زوج های جوان در قالب وام ازدواج و همچنین در وهله بعد، تسهیلات مربوط به خرید جهیزیه و مایحتاج روی آوردند.

پرداخت ۸۹ هزار فقره وام ازدواج در بانک تجارت
ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک تجارت بوده که بر همین اساس بانک تجارت از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۸۹ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
بر اساس اعلام روابط عمومی این بانک، شعب بانک تجارت در اولین ماه پاییز امسال به ۱۱ هزار و ۴۷۲ زوج جوان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده‌اند. همچنین در مهرماه امسال ۲۵ هزار و ۳۲۰ زوج برای دریافت تسهیلات از این بانک تشکیل پرونده داده‌اند که پس از تکمیل مدارک و معرفی ضامنین، تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
همچنین بنا براین گزارش، در مهرماه امسال مجموع تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت شده بانک تجارت به ۸۹۲۰۱ فقره و در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به ۵۷۰۱۳ فقره رسیده است.
مقایسه آمار پرداخت وام ازدواج ازسوی بانک تجارت در سال جاری گویای رشد ارائه تسهیلات ازدواج به زوج های جوان است. این بانک سال گذشته به بیش از ۱۰۶ هزار زوج تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده بود. این در حالی است که با توجه به آماری که از پرداخت وام ازدواج توسط این بانک در سال جاری تا پایان مهرماه ارائه شده، تعداد وام های ازدواج پرداختی در بانک تجارت در سال ۱۴۰۱ از سال گذشته فراتر خواهد رفت.

اعطای وام ۳۰۰ میلیون ریالی به زوج های جوان برای خرید جهیزیه
بانک تجارت با هدف تسهیل امر مقدس ازدواج و ارائه تسهیلات به زوج های جوان جهت تامین جهیزیه و مایحتاج زندگی طرح «زوج مهر» را اجرا کرده است. در قالب این طرح، زوج های جوانی که وام ازدواج خود را از بانک تجارت دریافت می کنند، می‌توانند وام ۳۰۰ میلیون ریالی برای تامین جهیزیه و مایحتاج اولیه زندگی را نیز از بانک تجارت دریافت کنند.
در این طرح گیرندگان وام ازدواج از بانک تجارت می توانند با خرید لوازم خانگی از فروشندگان طرف قرارداد بانک (گروه انتخاب الکترونیک، گروه لوازم خانگی پاکشوما و مجموعه آقای فرش) جمعا به میزان چهارصد و پنجاه میلیون ریال علاوه بر دریافت وام قرض الحسنه ازدواج از تسهیلات مرابحه به مبلغ سیصد میلیون ریال بهره مند شوند.
مبلغ تسهیلات مرابحه بانک تجارت ۳۰۰ میلیون ریال با مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه و نرخ سود ۱۵ درصد است. متقاضیان دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات طرح زوج مهر می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌‌رسانی بانک تجارت به نشانی www.tejaratbank.ir از شرایط دریافت تسهیلات مذکور مطلع شوند.

افتتاح سامانه تسهیلات غیرحضوری ازدواج در بانک تجارت
همچنین بانک تجارت با هدف تسهیل در دریافت وام ازدواج برای زوج های جوان، اقدام به راه اندازی سامانه دریافت غیرحضوری تسهیلات ازدواج کرد.
مدیرعامل بانک تجارت در مراسم رونمایی از سامانه ثبت نام و دریافت غیرحضوری تسهیلات ازدواج این بانک با تاکید بر حمایت بیشتر از جوانان و رفع نیازهای آنها، گفت: بانک تجارت با راه‌اندازی سامانه دریافت غیرحضوری وام ازدواج و در آینده ای نزدیک سایر تسهیلات خرد، دغدغه مشتریان برای مراجعات پرتکرار به شعب را برطرف می‌کند.
دکتر هادی اخلاقی فیض آثار با اشاره به مزیت های راه اندازی سامانه تسهیلات غیرحضوری ازدواج در بانک تجارت گفت: با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک و امکانات موجود در احراز هویت و ارسال و دریافت الکترونیک اسناد، راه اندازی سامانه غیرحضوری تسهیلات ازدواج در بانک تجارت در دستور کار قرار گرفت تا با راه‌اندازی این سامانه در بستر اپلیکیشن «باجت» این بانک، اطمینان بیشتری نسبت به تخصیص بهینه منابع قرض‌الحسنه بانک در راستای رفع مشکلات جوانان ایجاد شود و خدمت‌رسانی به مشتریان با کیفیت مطلوب‌تری صورت ‌گیرد. همچنین می‌توان محصولات و خدمات جدید را نیز در بستر این سامانه عرضه کرد.
به گزارش آرمان ملی آنلاین ، مدیرعامل بانک تجارت افزود: به طور قطع به یقین، همکاران شعب و مناطق تلاش می کنند در راستای همراهی با سیاست‌های کلان اقتصادی کشور و اجرای طرح غیرحضوری تسهیلات ازدواج، ضمن رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین مربوطه، نهایت همکاری را با متقاضیان وام ازدواج داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.