×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حل مسائل خوزستان طبق دستور مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند

کیوسک خبر -حجت‌الاسلام ‌المسلمین حسن روحانی روز شنبه در هشتاد و چهارمین برنامه جهش تولید گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با حضور آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده‌اند، ادامه پیدا کند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: خوشحالم ۲ سد دیگر در بوشهر افتتاح می‌شود و انشاالله سال آینده هم ۳ سد دیگر افتتاح می‌شود که امیدواریم با این ۵ سد که ۳ سد در دولت سیزدهم افتتاح خواهد می‌شود خوشحالی مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: امروز هم ۲ سد افتتاح می‌شود که هم برای آب آشامیدنی مردم در دشتستان به هم برای بخش کشاورزی در تنگستان مورد بهره‌برداری مردم قرار می‌گیرد.

روحانی ادامه داد: امروز هشتاد و چهارمین افتتاح را نسبت به آب، فاضلاب و برق انجام دادیم که بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: امروز مجموعا ۲ هزار و ۲۸۳ هزار میلیارد تومان افتتاح انجام دادیم. ۲ سد کوچک و ۲ تصفیه خانه را افتتاح کردیم .

رئیس جمهور ادامه داد: برای استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و فارس اقداماتی انجام گرفت و هم‌چنین مسئله‌ نیروگاه‌های تجدیدپذیر که امروز در ۲ بخش کوچک ۱۹ مگاواتی و همچنین تجدیدپذیر ۳۰ مگاواتی افتتاح شد و امیدوارم ما بتوانیم در روزهای پایانی اقداماتی که انجام شده است و قابل تکمیل است را تکمیل کنیم و آنهایی که باقی می‌ماند برای دولت سیزدهم ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: سدهایی در سال جاری و همچنین در سال آینده باید افتتاح شود، همچنین نیروگاه‌های عظیمی باید ظرف سال‌های آینده افتتاح شود ما امروز ۱۶ هزار مگاوات برق در دست افتتاح داریم که بخشی امسال و بخشی دیگر سال آینده افتتاح می‌شود که می‌تواند یک تنفس برای کشور باشد.