×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حضور گروه مپنا در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق

مپنا نیوز – بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان صنعت برق کشور، روز جمعه، هفتم آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به ‌کار کرد.
در بیست و یکمین دوره نمایشگاه برق ایران، ۲۵۶ شرکت شامل ۲۴۵ شرکت داخلی و ۱۱ نماینده شرکت‌های خارجی در وسعت ۴۰ هزار متر فضای سرپوشیده داخلی و فضای باز از ساعت ۹ تا ۱۷ حضور دارند. نماینده کشورهای چین، ایتالیا، ترکیه، کانادا، آلمان، فرانسه و ژاپن نیز در این نمایشگاه حضور به‌هم می‌رسانند.
حضور برجستۀ شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله گروه مپنا از ویژگی‌های نمایشگاه بیست و یکم برق محسوب می‌شود.
وزیر نیرو در غرفۀ گروه مپنا
غرفۀ گروه مپنا در نخستین روز برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق در سالن خلیج فارس، میزبان بسیاری از مدیران عالی‌رتبۀ صنعت از جمله وزیر نیرو و معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو بود. جمعی از مدیران ارشد گروه مپنا نیز آخرین دستاوردهای مپنا در زمینۀ تولیدات صنعت نیروگاهی و نیز احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تجدیدپذیر را تشریح کردند. همچنین مباحثی از جمله ظرفیت‌های گسترده و برنامه‌های چندبعدی مپنا برای پاسخ‌گویی به نیازهای صنعت برق به اتکای تجارب این گروه، چالش‌ها و مخاطرات فراروی صنعت برق، مطالبات گروه مپنا به عنوان منابع مالی لازم برای پیبشبرد پروژه‌ها … مورد بررسی قرار گرفت.
در طول دو روز نخست برپایی نمایشگاه، غرفۀ گروه مپنا شاهد حضور بسیاری از متخصصان صنعت برق بود که در زمینۀ تولید تجهیزات نیروگا‌های بزرگ و کوچک، تولید پراکنده برق و آب، توربین‌های بادی و انرژی‌های پاک، بازارهای داخلی و منطقه‌ای و … گفت‌وگو کردند.
شرکت‌ مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شرکت مشترک گروه مپنا و گروه تولیدی و صنعتی عقاب افشان) نیز فناوری‌های خودروهای الکتریکی خود از جمله پیکاپ الکتریکی مپنا، اتوبوس برقی شتاب، تجهیزات شارژ خودروهای برقی و… را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.
تأکید وزیر نیرو بر سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق
در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، وزیر نیرو بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق در کشور تأکید کرد.
“علی اکبر محرابیان” اظهار داشت: صنعت برق ایران به عنوان صنعتی پیشرو در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشور‌های دیگر می‌تواند فرصت مناسبی برای ارائه توانمندی‌های صنعتگران ایرانی فراهم نماید. اکنون نیز نیروگاه‌های حرارتی و دیگر تولیدات صنعت برق ایران در کشور‌های دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: لازم است ما از صرف شعار‌های صرفه جویی در حوزه مدیریت مصرف خارج‌شده و مدل‌های جذاب دیگری را برای مدیریت مصرف ایجاد نماییم.
محرابیان از حضور و مشارکت بخش خصوصی در صنعت برق در شرایطی که کشور به خاطر کرونا در رکود به سر می‌برد تقدیر کرد.
وزیر نیرو تأکید کرد: وزارت نیرو به عنوان متولی تأمین برق کشور نباید اجازه دهد با اعمال خاموشی‌ها به صنایع، رشد اقتصادی کشور کاهش یابد.
نمایشگاه بین المللی صنعت برق تا دوشنبه دهم آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.