×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز :جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان برتر کشور در نشستی ۴ ساعته با رئیس جمهور به بحث و گفتگو درخصوص سیاست‌های اقتصادی دولت و تشریح مشکلات و نقطه‌ نظرات خود در زمینه راهکارهای رفع موانع و رونق تولید پرداختند.

در این نشست که شامگاه دوشنبه و همراه با ضیافت افطار برگزار شد، وزرای امور اقتصادی و دارایی ، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور نیز حضور داشتند، ۱۸ نفر از مدعوین به نمایندگی از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور در بخش‌های مختلف صنعتی، دانش‌بنیان و کشاورزی به بیان مشکلات، نقطه نظرات و پیشنهادات خود در راستای تحقق شعار سال پرداختند.

رئیس جمهور در سخنانی ضمن تاکید بر تسریع بررسی و رفع موانع و رونق تولید، اعلام آمادگی کرد، یک روز در هفته را برای همفکری با تولیدکنندگان و کارآفرینان با هدف بررسی، احصاء و رفع مشکلات آنان اختصاص دهد.

دکتر رئیسی همچنین مقرر کرد به منظور اطمینان از اجرایی شدن خواسته‌های تولیدکنندگان و کارآفرینان تا پایان سال این نشست تکرار و حداقل به صورت فصلی برگزار شود.

رئیس جمهور حمایت مالی و تامین اعتبارات، حمایت حقوقی و رفع موانع اداری و سامان دادن به بخشنامه‌های متعدد و متکثر را سه اولویت اصلی دولت برای حمایت از تولیدکنندگان و کمک به رشد تولید در کشور عنوان کرد و گفت: دولت همچنین در راستای وظایف خود نظارت بر زنجیره تولید تا مصرف را در دستور کار دارد، اما معتقد به نظارت سطح‌بندی شده و اثر بخش است، نه نظارت موازی که خود از موانع پیش روی تولیدکننده و کارآفرین محسوب می‌شود.

در این نشست مهندس حیدرنیا مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیراز در سخنانی اظهار داشتند: قیمت خوراک و سوخت شرکت های مصرف کنند گاز متان و به تبع آن سایر قیمت های یوتیلیتی با توجه به نوسانات قیمت محصولات و شرایط خاص صادرات، همچنین افزایش هزینه های جانبی حمل و نقل، لجستیک زمینی و دریایی، مالیات ۰/۵ درصد بر محصولات خام و نیم خام خصوصا در مورد اوره که بیش از هفتاد درصد در حوزه کشاورزی مصرف می شود بازبینی لازم صورت گیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.