×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ با سید مظهر عباس زیدی مدیر اجرائی موسسہ الصادق پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در ابتدای این دیدار که با حضور دکتر محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه، سید مظهر عباس زیدی مدیر بخش بانکداری، مالی اسلامی و تکافل موسسه الصادق و عضو کمیته ناظرین شرعی بانکداری پاکستان و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه برگزار شد، دکتر عسگری پس از معرفی ساختار و وظایف واحدهای مختلف پژوهشکده بیمه به تبیین فعالیت‌های متعدد پژوهشکده بیمه در حوزه آموزش و پژوهش صنعت بیمه پرداخت.
دکتر عسگری در این نشست با دعوت از رئیس و مدیران موسسه الصادق جهت حضور در همایش بیمه و توسعه ۱۴۰۲ و ارائه مقالات علمی، خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با همکاری موسسات بیمه و تکافل صنعت بیمه پاکستان شد.
رئیس پژوهشکده بیمه ابراز امیدورای کرد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با موسسه الصادق پاکستان در آینده نزدیک منعقد و دیدار با عضو موسسه الصادق پاکستان زمینه‌ساز آغاز ارتباطات بین‌المللی صنعت بیمه ایران با صنعت بیمه و تکافل پاکستان گردد.
برگزاری دوره‌های آموزش حضوری و برخط در ایران و پاکستان، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک در حوزه موضوعات مرتبط با بیمه و تکافل، تالیف و ترجمه کتب مشترک، انتشار مقالات علمی موسسه الصادق در فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه بیمه به عنوان زمینه‌های همکاری مشترک میان دو مجموعه مطرح گردید.
در ادامه این نشست سید مظهر عباس زیدی مدیر بخش بانکداری، مالی اسلامی و تکافل موسسه الصادق و عضو کمیته ناظرین شرعی بانکداری پاکستان با ابراز خرسندی از حضور در جمع رئیس و مدیران ارشد پژوهشکده بیمه، به ضرورت همکاری بین‌المللی در راستای ارتقای ظرفیت بیمه اسلامی در سراسر جهان اشاره و آمادگی موسسه الصادق پاکستان را جهت هرگونه همکاری و ارائه خدمات به پژوهشکده بیمه اعلام کرد.
وی همچنین از آمادگی موسسه الصادق برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با پژوهشکده بیمه در زمینه اجرای برنامه‌های آموزشی در حوزه بیمه و تکافل در دو سطح ملی و بین‌المللی، تالیف و انتشار کتب و انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و تلاش در جهت تقویت همکاری‌های دوجانبه صنعت بیمه و تکافل پاکستان با صنعت بیمه ایران خبر داد.
شایان ذکر است موسسه الصادق پاکستان فعال در زمینه مالی اسلامی و نماینده س ازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی (AAOIFI) [1]در پاکستان می‌باشد. همچنین سید مظهر عباس زیدی، به عنوان مشاور شرعی کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان، مشاور شرعی در سازمان صدور گواهینامه حلال بین المللی و شورای توسعه حلال، پژوهشگر فقهی در بانک الحبیب، عضو هیات شریعه مرکز استفتاء امامیه و مرکز افتاء و حقوق شریعت پاکستان، مدرس دانشگاه کراچی در زمینه آموزش مباحث اسلامی، عضو هیئت علمی دائمی موسسه بانکداری اسلامی، امور مالی و تکافل و مدرس مدرسه الواعظین فعالیت داشته است.

[۱] Accounting and Auditing Organization for Islamic Financial Institutions

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.