×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حضور رئیسی در روستای قلعه جی کردستان

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در اولین بخش از برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان با حضور در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد این استان، به شکل رو در رو با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد.

روستای قلعه‌جی در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس، در فاصله اسفند سال ۱۳۶۶ تا فروردین ۱۳۶۷ چندین بار و در مجموع با ۱۱ بمب هدف حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که باعث شهادت بیش از ۲۵ نفر و جانبازی حدود ۳۰۰ نفر شد.

در زمان بمباران شیمیایی روستای قلعه‌جی، عده زیادی از مردم از روستاهای نزدیک‌تر به مرز و حتی از کردستان عراق به این روستا پناه آورده بودند که در اینجا مورد حمله شیمیایی قرار می‌گیرند.

علاوه بر آثار و جراحات جانبازان حملات سال‌های ۶۶ و ۶۷، وجود آثار این حملات در جای‌جای روستا همچنان باعث بروز مشکلات پوستی و تنفسی برای مردم این روستا و مناطق اطراف می‌شود که به شکلی گسترده از سوی نیروهای رژیم بعث عراق مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود.

مردم روستای قلعه‌جی که در ۲۵ سال گذشته با مشکلات زیادی از ناحیه آثار این حملات شیمیایی مواجه بودند، با مشاهده حضور رئیس جمهور در این روستا به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و رئیس جمهور نیز پس از شنیدن سخنان آنها، دستوراتی برای پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات اهالی این روستا و مناطق اطراف که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند، صادر کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین در منزل یکی از شهدای حملات شیمیایی به این روستا حضور یافته و با خانواده این شهید دیدار کرد.

انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.