×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
حرکت بیمه ملت در جاده ثبات و ثروت سازی

بیمه ملت به مدیرعاملی علیرضا یزدان دوست در جاده ثبات و ثروت سازی حرکت می کند و در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ درآمد این شرکت از محل فروش بیمه نامه به رقم ۴۸ هزار و ۶۶۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۷۷ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از دنیای بیمه، کارنامه ۱۱ ماهه بیمه ملت در پرداخت خسارت و ایفای تعهدات هم بیانگر این است که شرکت یادشده بالغ بر ۲۳ هزار و ۳۱ میلیارد و ۸۴ میلیون ریال خسارت به افراد و اموال تحت پوشش خود پرداخت کرده است. نتیجه اینکه بیمه ملت یکی از پایین ترین نسبت های خسارت را در ۱۱ ماهه نخست امسال در مقایسه با دیگر شرکتها ثبت کرده و شاخص نسبت خسارت بیمه ملت در پایان بهمن امسال با ۱۸ واحد درصد بهبود نسبت به همین مدت در سال گذشته به ۴۷ درصد رسیده است.
بر اساس محاسبات دنیای بیمه میانگین نسبت خسارت ۱۶ شرکت حاضر در بازار سهام که عملکرد خود را در پایان هر ماه منتشر می کنند، ۵۴ درصد بوده که این نسبت در بیمه ملت ۷ واحد درصد از میانگین شرکت های منتخب صنعت بیمه پایین تر است.

پرتفوی ملت متنوع تر شد

سبد پرتفوی بیمه ملت در پایان بهمن سال جاری نشان می دهد که ۱۸ درصد سهم درمان، ۲۶ درصد سهم بیمه شخص ثالث و حوادث سرنشین، ۶ درصد سهم بیمه بدنه خودرو، ۱۰ درصد سهم بیمه های زندگی و ۴۰ درصد دیگر هم سهم سایر رشته های بیمه بوده است. به واقع سیاست مدیریت ریسک در پرتفوی بیمه ملت بهبود یافته به نحوی که این شرکت با سطح توانگری بالا و البته سرمایه ثبت شده ۳۰ هزار و ۶۵۷ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریالی دست بالا در بازار اتکایی کشور دارد. افزون بر اینکه سهم بیمه کشتی و آتش سوزی از تولید حق بیمه این شرکت در ۱۱ ماهه نخست امسال هرکدام ۹ درصد برآورد شده و ۵ درصد هم به بیمه های مسئولیت اختصاص دارد و سهم بیمه های هواپیما و مهندسی هم هر کدام ۴ درصد است.

بیمه ملت از خودش سبقت می گیرد

توسعه پرتفوی بیمه ای مناسب و دستیابی به رشد بیشتر در پایان سال ۱۴۰۲ از اهداف اصلی شرکت بیمه ملت اعلام شده بود و قرار این بود که میزان درآمد ناشی از فروش بیمه نامه از ۳۱ هزار و ۸۸۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال در پایان سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۹ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال تا پایان سال جاری افزایش یابد. اما کارنامه یزدان دوست نشان می دهد که از دی ماه سال جاری توانسته درآمد بیمه ملت را از بودجه پیش بینی شده فراتر ببرد و حتی از مرز ۵۰ هزار میلیارد ریال هم عبور کند که یک رشد پایدار و با ثبات و البته ثروت ساز برای سهامداران خواهد بود.
کارنامه ۹ ماهه بیمه ملت هم همین گزاره را با قدرت تایید می کند چرا که سهامداران با این واقعیت مسلم مواجه شدند که سود شرکت در مقایسه با ۹ ماهه سال قبل با رشدی ۱۷۰ درصدی به رقم ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال رسیده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.