×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: رویکرد برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد هرمزگان با توجه به جایگاه صنعت فولاد کشور باید حرکت بر لبه تکنولوژی و دانش و استفاده از ابتکارات و نوآوری‌ها در این صنعت باشد.

به گزارش کیوسک خبر، محمدیاسر طیب‌نیا در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین سمپوزیوم فولاد کشور در کیش، در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی با اشاره به توسعه صنعت فولاد کشور طی دو دهه گذشته، بیان کرد: گروه فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر پیشتاز توسعه در صنعت فولاد کشور بوده و برنامه‌های جدی را برای این حوزه تعریف کرده است. شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه در شرایط کنونی با وجود همه محدودیت‌ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در صورتی که قصد داشته باشیم در رقابت کنونی و آتی داخلی و بین‌المللی جایگاه خود را در صنعت فولاد حفظ کنیم، باید در لبه تکنولوژی حرکت و این تکنولوژی‌ها را به‌روز کنیم. هر یک از مجموعه‌های گروه فولاد مبارکه ماموریت‌هایی در یکی از حوزه‌های اصلی صنعت فولاد دارند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان، خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان که در حوزه ریخته‌گری فولاد فعالیت می‌کند، ابتکار خوبی صورت داده و دو دوره کنفرانس تخصصی فولادسازی را برگزار کرده است. این اقدام در حوزه صنعت فولاد یکی از فعالیت‌های بنیادین به شمار می‌رود.

طیب‌نیا ادامه داد: امروزه تولیدکنندگان فولاد علاوه بر فعالیت در حوزه ریخته‌گری و متالورژی، باید به حوزه‌هایی همچون صنعت سبز، هوش مصنوعی و نوآوری وارد شوند که جزو مباحث روز دنیا به شمار می‌روند. در صورتی که نتوانیم در این حوزه‌ها اقدامات متناسب را تعریف کنیم و ساختار نیروی انسانی را متناسب سازیم، از میدان رقابت عقب خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری فولاد هرمزگان اتفاق خوبی برای این صنعت است اما باید در جهت عمق بخشیدن به این موضوعات کنفرانس حرکت کرد. همچنین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که کنفرانس حرفی برای گفتن در صنعت فولاد کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: با اینکه صنعت فولاد کشور طی دهه‌های گذشته پیرو بوده است اما اکنون جایگاه این صنعت طوری است که می‌توانیم به تدریج به حوزه‌های نوآوری وارد شویم و حرفی برای گفتن داشته باشیم. به طور مثال حوزه احیا مستقیم در کشور ما یکی از حلقه‌هایی است که توانسته با توسعه دانش در زمینه تکنولوژی، نوآوری و حتی صادرات دانش و تکنولوژی داشته باشد. هم‌اکنون کشورهای پیشرو در صنعت فولاد به دنبال تکنولوژی ایرانی احیا مستقیم هستند. این توسعه دانش و تکنولوژی باید در سایر حلقه‌های صنعت فولاد نهادینه شود.

طیب‌نیا عنوان کرد: انتظار داریم برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری فولاد هرمزگان یک گام جدی در توسعه دانش و تکنولوژی صنعت فولاد باشد. به گونه‌ای که شاهد ارائه ابتکارات و نوآوری‌های صنعت فولاد در این کنفرانس باشیم و حتی از گردآوری دانش روز دنیا یک گام فراتر رود. این رویکرد باعث می‌شود صنعت فولاد کشور به تدریج یک مرجع جدید در دنیا در حوزه تکنولوژی و نوآوری باشد.

وی با تاکید بر اینکه حرکت در لبه دانش و تکنولوژی نیازمند سرمایه انسانی خاص است، بیان کرد: در حال حاضر ساختار نیروی انسانی در صنعت فولاد کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرو، بزرگ و سنگین بوده و ممکن است از چابکی لازم برخوردار نباشد. شرکت پشتیبانی نوآوری و فناوری فولاد مبارکه با این هدف تاسیس شد که چابکی لازم را داشته باشد و بتواند از دانشمندان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه صنعت فولاد حمایت کند. این شرکت همچنین سرمایه‌گذاری هدفمند، تربیت نیروی انسانی، جهت‌دهی، جریان‌دهی و گفتمان‌سازی در حوزه نوآوری را در شرکت‌های دانش‌بنیان برعهده دارد. این یعنی شرکت پشتیبانی نوآوری و فناوری فولاد مبارکه حرکت‌های نوآورانه را در گروه فولاد مبارکه مدیریت کند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان با اشاره به برگزاری رویداد فولادی شو طی آذر ماه، گفت: خوشبختانه در سال جاری اتفاقات خوبی در شرکت پشتیبانی نوآوری و فناوری فولاد مبارکه افتاده و امسال توانستیم این شرکت را با سرمایه اولیه یک هزار میلیارد تومان به یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر تبدیل کنیم و این اتفاق ارزشمند می‌تواند هم گروه فولاد مبارکه و هم کل صنعت فولاد کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.