×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
حذف شرط گواهی سوء پیشینه از مجوزهای کسب و کار

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرط گواهی سوء پیشینه از بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار حذف شد و بسیاری از افرادی که مرتکب جرمی شده و پس از طی دوره زندان به آغوش جامعه بازمی گردند، می توانند از این فرصت برای کسب مجوز و اشتغال استفاده کنند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی عصر دیروز (جمعه) همزمان با شب سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، با حضور در کانون اصلاح و تربیت استان تهران از این مرکز بازدید و با مددجویان آن گفتگو کرد.

وزیر اقتصاد در این بازدید که حیات اللهی مدیرکل زندان‌های استانهای تهران نیز وی را همراهی می کرد، طی سخنانی در جمع نوجوانان مددجوی کانون اصلاح و تربیت، از کمک های نقدی وزارت اقتصاد به افرادی که برای اولین بار به این کانون آمده و حد جرائم آنها نیز زیاد نیست خبر داد و اظهارداشت: من نماینده ای را از طرف وزارت اقتصاد به عنوان رابط اختصاصی وزارتخانه با کانون تعیین می کنم، تا بتوانیم هر چه سریع تر هماهنگی های لازم را در این ارتباط به عمل آوریم.

وزیر اقتصاد با قول مساعد در خصوص کمک برای تأمین بخشی از هزینه‌های مورد نیاز برای رفع نیازمندی های کانون اصلاح و تربیت اظهار داشت: در همین ارتباط خبر های خوشی را تا عید سعید فطر خواهید شنید.

وی در ادامه خطاب به مددجویان کانون اصلاح و تربیت، با بیان اینکه نباید کار را برای خود تمام شده فرض کنند و در همین نقطه توقف نمایند، گفت: حضور در کانون نباید باعث این تصور شود که در همین سطح متوقف بمانید، بلکه باید از فرصت هایی که در ادامه توسط خداوند به شما اعطاء می شود، نهایت استفاده‌ را ببرید و انسان های مفیدی باشید که جامعه به شما افتخار کند.

سید احسان خاندوزی گفت: مسئله بلند مدتی که باید در فکر و ذهن خود اصلاح کنید این است که از میان همین جمع می شود به نقطه ای رسید که جامعه و اطرافیان به شما افتخار کنند، کما اینکه مصادیق زیادی داریم، افرادی را از میان جمع های این چنینی که مرتکب خطا هایی نیز شده بودند اما با پی بردن به قابلیت های خود، به دست آورد های درخشانی رسیده اند.

وی همچنین با توصیه مددجویان کانون اصلاح و تربیت به آموختن فن و حرفه های مورد نیاز جامعه، این امر را نیز در جذب هر چه سریع تر و بازگشت موفق تر آنها به دامان جامعه بسیار مؤثر عنوان کرد.

وزیر اقتصاد همچنین به مصوبه ای سال گذشته هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره کرد و گفت : شرط گواهی سوء پیشینه از بیش از ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار حذف شد و بسیاری از افرادی که مرتکب جرمی شده و پس از طی دوره زندان به آغوش جامعه بازمی گردند، می توانند از این فرصت برای کسب مجوز و اشتغال استفاده کنند.

خاندوزی با تعبیر روزه داری به آزمونی الهی به منظور تقویت توانایی انسان برای کنترل و مهار هوا و هوس های نفسانی، اظهار داشت: درسی که شما می توانید از روزه داری در ماه مبارک. رمضان برای ایام پس از خروج از کانون بگیرید، این است که اگر در برابر خواسته های دل خود ایستادگی کنید، حتماً به رستگاری و موفقیت دست خواهید یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.