×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حجم معاملات بورس کالای ایران از ابتدای سال تا پایان معاملات روز گذشته (۱۰ بهمن ۱۴۰۱) در رکوردی تاریخی از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور کرد تا روند مطلوب عرضه و معامله کالاهای واسطه ای و مواد اولیه تولید در بورس کالا را شاهد باشیم؛ حجم کل معاملات بورس کالا در سال گذشته، ۷۶ میلیون تن بود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ، از ابتدای سال جاری تا ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ درمجموع ۱۰۰ میلیون و ۹۱ هزار و ۸۷۴ تن کالا و محصول در تالارهای مختلف بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۵.۴ درصدی را نشان می دهد. ارزش معاملات این میزان محصول نزدیک ۷۷۴ هزار و ۶۹۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به ۵۰۳ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان مدت مشابه سال قبل ۵۳.۷ درصد رشد را نشان می دهد.

بررسی ها نشان می دهد در مدت مذکور بیشترین حجم معاملات مربوط به تالار محصولات صنعتی و معدنی با معامله ۸۳ میلیون و ۱۷ هزار و ۴۷۵ تن بود. در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی نیز ۱۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۳۳۰ تن محصول معامله شد. تالار کشاورزی در این مدت میزبان معامله ۱۰ تن زعفران بود و در بازار فرعی ۸۰۹ هزار و ۱۰۸ تن محصول فروخته شد.

در این مدت همچنین ۲ واحد مسکونی و ۴۸ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو در بازار فیزیکی بورس کالا معامله شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.