×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
جهش صادرات، موجب تقویت اقتصادملی و توسعه پایدار می شود

کیوسک خبر ـ در پی کسب مدال افتخار صادرات توسط شرکت پاکسان، برای اولین بار در تاریخ صنعت شوینده کشور مدیرعامل این شرکت در نشستی از کارکنان واحد صادرات تقدیر نمود.
در این نشست که با حضور مدیران ارشد شرکت پاکسان برگزار شد حسن بقائی مدیرعامل این مجموعه ضمن تبریک موفقیت کسب مدال صادرکننده برتر سال ۱۴۰۰ گفت: شما خط مقدم صادرات مجموعه هستید و همین امر بر بار مسئولیت شما در این مجموعه می‌افزاید.
مدیرعامل پاکسان در ادامه این نشست با اشاره بر بیانات مقام معظم رهبری در بعد صادرات و مدیریت جهادی در این حوزه یادآورشد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید در صادرات نیز کار جهادی را سرلوحه امور قرار دهیم چرا که تنها در سایه “جهاد اقتصادی” قادر خواهیم بود به “استقلال اقتصادی” دست پیدا کنیم و به کشوری پیشرو تبدیل شویم.
وی منشاء شکوفایی حداکثری را در سایه کار جهادی معرفی کرد و یادآورشد: اگر در کشور خواهان رشد و ثبات هستیم باید فرمایشات رهبر انقلاب را به عنوان نقشه راه نصب العین عملکردمان قراردهیم تا به موفقیتی که لازمه شکوفایی صنعتی و تولید است برسیم و این مهم تنها با عزم ملی همه تولیدکنندگان و صنعتگران کشور و در سایه تحقق حماسه اقتصادی ممکن خواهد بود.
بقائی به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: در شرایطی به سر می‌بریم که اگر غفلت کنیم بی شک دچار آسیب جبران ناپذیری خواهیم شد به همین جهت برای دستیابی به درآمد ارزی و افزایش سرانه ملی باید تلاش کنیم صادرات افزایش پیدا کند چرا که رفاه جامعه و بهبود وضعیت اقتصاد عمومی جامعه در گرو افزایش صادرات به ویژه صادرات غیر نفتی است و هر یک دلاری که از این طریق وارد کشورمان می‌شود به منزله تیری است در قلب دشمنان و تنها در سایه این عمل است که می‌توانیم زمینه ساز حرکتی بزرگ در دستیابی به تحول اقتصادی در کشور باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انتظارات از این مجموعه به عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده محصولات شوینده و بهداشتی یادآورشد: برای رونق هرچه بیشتر صادرات لازم است شناخت کاملی از کشور‌های هدف صادراتی داشته باشیم و نقاط فرصت و تهدید را بشناسیم و بتوانیم از آن در راستای دستیابی به جهش صادرات استفاده کنیم.

جهش صادرات، موجب تقویت اقتصادملی و توسعه پایدار می شود


تدوین سند راهبردی و منشور جهش صادرات
مدیرعامل پاکسان ضمن ابراز امیدواری برای تحقق بودجه صادرات یادآورشد: در سال مالی جاری که روز‌های پایانی آن را سپری می‌کنیم به حول قوه الهی میزان بودجه صادراتی پاکسان محقق شده و تلاش خواهیم کرد با برنامه ریزی و پیش بینی افق بلند مدت میزان صادرات خود را در سال آینده افزایش داده و به جهش صادرات قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کنیم.

بقائی ضمن اشاره به تدوین منشور صادراتی برای سال مالی آینده گفت: در نظر داریم در ابتدای سال مالی با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته منشور صادراتی شرکت را ابلاغ کنیم تا تمامی کارکنان این واحد در چهارچوبی نظام‌مند و مطابق با این منشور و برنامه استراتژی بتوانند به بالاترین حد صادرات محصولات این مجموعه دست پیدا کنند. با تدوین منشور صادراتی بستر سازی مناسبی برای گسترش دامنه فعالیت انجام می‌شود تا این طرح‌ها بتوانند به عنوان مشوق درآمدی در بستر تعامل برد برد برای کارکنان ایجاد انگیزه کنند.
مدیرعامل پاکسان صادرات را وظیفه بزرگ همه مجموعه معرفی کرد و افزود: اگر یک بنگاه تولیدی و یا اقتصادی نتواند باعث رونق تولید و رشد اقتصادی شود بی شک در راهی که در پیش گرفته موفق نیست، اما خوشبختانه آنچه در پاکسان به ویژه در حوزه صادرات شاهد آن بودیم نتیجه همدلی وکار تیمی بزرگی بود که آثار مثبت آن برای صنعت شوینده کشور مفید خواهد بود.
در خاتمه این مراسم با اهدای هدایایی به رسم یادبود از زحمات همکاران واحد فروش خارجی و صادرات شرکت تقدیر و قدردانی شد.

جهش صادرات، موجب تقویت اقتصادملی و توسعه پایدار می شود

خبرنگار: نداسادات بنی کمالی