×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
جمهوری آذربایجان و ارمنستان تنش مرزی را در پی تماس تلفنی شویگو متوقف کردند

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، آرتی گزارش داد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، ارمنستان و آذربایجان تصمیم گرفتند بعد از مذاکرات با وزیر دفاع روسیه تدابیر خصمانه و نظامی را متوقف کرده و اقدام به بسط ثبات در منطقه مرزی کنند.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه جدیدی اظهار کرد: در نتیجه مذاکرات تلفنی سرگئی شویگو، وزیر دفاع با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی دو طرف تصمیم گرفتند تدابیری در جهت گسترش ثبات اوضاع لحاظ کنند.
این وزارتخانه افزود: در حال حاضر اقدامات خصمانه در منطقه کوهستانی متوقف شده و اواضاع عادی و تحت کنترل است.
پیشتر بخش مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی سورن پاپیکیان، وزیر دفاع ارمنستان و سرگئی شویگو در خصوص شرایط در مرز آذربایجان و ارمنستان خبر داده بود.
در این بیانیه آمده بود: وزیر دفاع روسیه بر آمادگی خود مبنی بر انجام تلاش حداکثری جهت پایان دادن به عملیات‌های نظامی، بازگرداندن زندانیان و حل و فصل شرایط خبر داد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: شویگو تماس تلفنی هم با همتای جمهوری آذربایجان داشته و آنها تنش اوضاع در مرزهای باکو و ایروان را بررسی کردند.
وزیر دفاع روسیه همتای ارمنی و زاکر گسانوف، همتای آذربایجانی خود را به توقف اقداماتی فراخوانده که منجر به تنش نظامی بین دو کشور شده است.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.