×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی خطرآفرین از کلاس‌های درس کشور در مناطق دارای زیرساخت گاز و برق صورت گرفت.

به گزارش کیوسک خبر، در هفته‌ای که گذشت یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پس از مدت‌ها گمانه زنی سرانجام حمیدرضا خان محمدی مدیر جهادی و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر را به سمت سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منصوب کرد و با این حکم دوران مسئولیت مهراله رخشانی‌مهر سکاندار پیشین این سازمان عمرانی برای آموزش و پرورش به اتمام رسید.

رخشانی مهر که دوران وزارت سه وزیر را دیده بود؛ به گواه بسیاری از افراد و خیران مدرسه ساز توانست بخش زیادی از وظایف محوله را پشت سر گذاشته و در این زمینه آمار خوبی نیز از خود به یادگار بگذارد.

وی در پیام خداحافظی خود، به این دستاوردها اشاره کرده است. متن این پیام بدین شرح است.

مردم نوع‌دوست ایران عزیز، خیرین بزرگوار و همکاران پرتلاش نوسازی مدارس

با تقدیم سلام و احترام

اکنون که پس از ۱۷۳۶ روز مسئولیت خطیر ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که خادم مردم شریف و عزیز کشورمان بودم و این راه و حرکت ارزشمند به برادری دیگر سپرده می‌شود، از تمامی همراهی‌ها در وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه کشور، مجلس شورای اسلامی، جامعه و مجامع خیرین مدرسه ساز و نهادها و دستگاه‌های مختلف که در امر مدرسه سازی همراه و همکار ما بودند، نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم.

از درایت و بزرگ‌منشی جناب آقای دکتر یوسف نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش دولت سیزدهم که به اینجانب لطف و محبت داشتند تا در این مدت به تلاش فراگیر جهت بهبود وضعیت مدارس کشور کمک کنم، سپاسگزارم. پیش از آن نیز از جناب آقای دکتر بطحائی و جناب آقای دکتر حاجی‌میرزایی وزرای اسبق و سابق وزارت آموزش و پرورش و همچنین از جناب آقای دکتر کاظمی که سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را به عهده داشتند، کمال تشکر و امتنان را دارم.

کار و تلاش در کنار هر کدام از این بزرگواران که خودشان گنجینه ارزشمندی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند، برای بنده باعث مباهات بود و در این مدت کوشش داشتم تا به دور از هرگونه جریانات سیاسی، فقط روی بخش فنی، مهندسی و عمرانی وزارت آموزش و پرورش تمرکز داشته باشم و سخت افزار مناسب را متناسب با مقتضیات دولت برای دانش‌آموزان عزیز فراهم آوردم.

از دی ماه ۱۳۹۶ تا دوم آبان ماه ۱۴۰۱ حدوداً ۱۷۳۶ روز در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مشغول فعالیت بودم و در این مدت با تلاش همکارانم و خیرین بزرگوار، حدوداً سالانه ۱۵ هزار کلاس درس جدید ساخته شد؛ به عبارتی در زمان مسئولیتم، حدود ۹۰ هزار کلاس درس جدید در کشور احداث شد و میانگین ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز به کلاس‌های درس جدید، نوساز و استاندارد قدم گذاشتند.

در این مدت، حدود ۲۴۹ سفر استانی با ۳۹۳ روز مأموریت به اقصی نقاط کشور داشتم و پیگیر احداث فضاهای آموزشی بودم. مأموریت‌های انجام شده عمدتاً در روزهای تعطیل و بدون دریافت حق مأموریت و اضافه کاری بود تا بتوانم دین خود را بدون چشم‌داشت به حق الزحمه به سرانجام برسانم که با لطف و عنایت خداوند متعال این اتفاق عملی شد.

در این مجال کوتاه فقط به ۲۰ مورد از اقدامات انجام شده در این مدت اشاره می‌کنم که انشاالله مورد قبول حضرت حق واقع شده باشد.

۱. بازسازی کامل مدارس آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان در سال ۱۳۹۸

۲. بازسازی کامل مدارس آسیب‌دیده مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و احداث ۱۰۰۰ باب کلاس درس در ۱۰۰۰ روز

۳. کاهش ۱۰.۸ درصدی میزان مدارس فرسوده کشور از ۳۰ به ۱۹.۲ درصد با تلاش جهادگران مدرسه‌ساز در نوسازی مدارس

۴. اجرایی سازی استفاده از رویکرد مدیریت سبز در ساخت مدارس

۵. جمع‌آوری تمام بخاری‌های نفتی خطرآفرین از کلاس‌های درس کشور (مناطق دارای زیرساخت گاز و برق)

۶. استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس

۷. افزایش اعتبارات مدرسه‌سازی از ۴۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۱۷,۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱

۸. ساخت بیش از ۵۰ مجتمع آموزشی حیات طیبه و بزرگ مقیاس در تمام استان‌ها و برابری با بزرگترین دانشگاه‌های کشور

۹. افزایش تعهدات خیرین مدرسه ساز از ۵۱۹ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ به ۴,۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱

۱۰. برگزاری قریب به ۲۰ همایش بزرگ تکریم و تجلیل از خیرین گرانقدر و بزرگوار مدرسه ساز کشور

۱۱. تهیه و چاپ ۶۰ عنوان کتاب زندگینامه خیرین مدرسه ساز کشور

۱۲. تهیه و چاپ ۲۵ عنوان کتاب فنی و مهندسی با موضوع مدرسه‌سازی

۱۳. ساخت و رونمایی از سردیس ۲۰ نفر از خیرین شاخص مدرسه ساز ملی برای ثبت در موزه خیرین

۱۴. اجرای مطلوب بسته تحولی آجر به آجر با جذب ۲ میلیون نفر و بیش از ۹ میلیارد تومان مشارکت خُرد مردمی در امر مدرسه سازی

۱۵. اجرای بسته تحولی مکان‌یابی مدارس در استان‌های کشور و یک متدولوژی علمی در ساخت فضاهای آموزشی

۱۶. جمع‌آوری مدارس خشت و گلی از سطح استان‌های کشور

۱۷. نهادینه سازی و استفاده از مهندسین مشاور در طراحی و نظارت پروژه‌های آموزشی بزرگ و فاخر

۱۸. تعامل بسیار نزدیک با خبرنگاران، رسانه‌ها و جراید برای شفافیت در عملکرد

۱۹. استفاده از مدیران جوان، انقلابی و جهادی در ستاد و استان‌ها

۲۰. آغاز ساماندهی مدارس کانکسی و سنگی کشور (طرح شهید دانش‌آموز رضا پناهی)

در پایان، از تمام همکاران پرتلاشم در ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها و همکارانم در ستاد سازمان که در این مدت تلاش‌های بسیار فراوانی برای بهبود وضعیت فضاهای آموزشی دانش‌آموزان عزیزمان انجام دادند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و انشاالله توانسته باشیم در مدت مسئولیت خطیر در این عرصه، خدمات ارزشمندی به نظام تعلیم و تربیت ایران عزیز تقدیم کرده باشیم.

گفتنی است دوم آبان ماه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در حکمی حمیدرضا خان محمدی را به عنوان سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منصوب کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، خان محمدی که یکی از فعالان عرصه عدالت آموزشی است؛ دارای مدرک کارشناسی ساختمان از دانشگاه علم و صنعت، کارشناسی ارشد رشته مدیریت و دانشجوی دکتری سیاست‌گذاری است. از سوابق کاری وی، رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر (محرومیت زدایی) وزارت آموزش و پرورش بوده است.

خان محمدی در سال ۹۸ مدال برتر جهادی کشور در همایش ملی مدیریت جهادی را دریافت کرد و در سال‌های گذشته مدیریت و مشارکت ساخت بیش از ۸۰۰ کلاس درس در مناطق محروم کشور، در قالب گروه‌های جهادی را برعهده داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.