×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با بیان اینکه برنامه های در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص پروژه های مسکن مهر در ۱۲ شهر جدید از مجموع ۱۹ شهر جدید اعلام شده به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد:در این ۱۲ شهر جدید دو وضعیت متفاوت وجود دارد.در یک دسته از این شهرها تمام واحدهای مسکن مهر برنامه ریزی شده به افتتاح رسیده است اما در برخی از آن ها به رغم تکمیل واحدها و اتمام فرآیند نازک کاری به دلیل مشکلاتی همچون عدم تأمین خدمات زیربنایی و انشعابات آب و برق (یک یا چند مورد از انشعابات)،واحدها هنوز افتتاح و بهره برداری نشده است.

وی گفت: مجموع واحدهای مسکن مهر در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید در ۱۹ شهر جدید کشور معادل ۳۶۱ هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی بوده است که از این تعداد ۳۳۳ هزار و ۷۹۹ واحد در مرحله اتمام نازک کاری و اتمام ابنیه قرار گرفته است و همچنین ۲۵۰ هزار و ۷۲۰ واحد مسکونی نیز تاکنون به متقاضیان تحویل شده است و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

طاهرخانی تصریح کرد:این آمارها مربوط به بازه زمانی نیمه بهمن ماه سال جاری است.

وی همچنین خاطرنشان کرد:آمارهای جدید از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در ۱۹ شهر جدید کشور مربوط به شهرهای جدید امیرکبیر،اندیشه،ایوانکی،بهارستان،بینالود،پردیس،پرند،رامشار،رامین،سهند،شیرین شهر،صدرا،عالیشهر،علوی،فولاد شهر،گلبهار،مجلسی،مهاجران و هشتگرد است.

در شهرهای اندیشه،ایوانکی،بهارستان،بینالود،رامشار،رامین،سهند،شیرین شهر،عالیشهر،علوی،مجلسی و مهاجران،برنامه های در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید به پایان رسیده است و کار در مابقی شهرهای جدید در حال انجام است تا در اسرع وقت همه واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی افزود:برنامه کلی پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر نشان می دهد از مجموع واحدهای در تعهد شرکت عمران شهرهای جدید (معادل ۳۶۱ هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی) بیش از ۹۲ درصد واحدها تکمیل شده اند.یعنی عملیات نارک کاری و تکمیل ابنیه آن ها به اتمام رسیده است.

همچنین از مجموع کل واحدهای در تعهد شرکت عمران برای ساخت در قالب طرح مسکن مهر نیز حدود ۷۰ درصد کل واحدها تاکنون به متقاضیان و مالکان آن ها تحویل داده شده است.تلاش می شود همه این واحدها در کوتاه ترین زمان ممکن و با رفع مشکلات موجود به متقاضیان تحویل شود.مهمترین مشکل این واحدها عدم برقراری یک یا چند مورد از انشعابات همچون خدمات برق رسانی،آب رسانی و .. است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.