×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
جزئیات حضر عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و توضیحات وی پیرامون آخرین تصمیمات در مذاکرات وین

به گزارش کیوسک خبر، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای عراقچی رییس هیات تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی جهت بررسی روند مذاکرات بین ایران و ۱+۴ برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از آخرین دور گفت و گو ها ارائه کرد که طبق آن متونی که در حال تبادل بین هیات هاست، کمی شفاف تر و دقیق تر شده، هر چند موضوعات اختلافی در مواردی همچون رفع تحریم ها، ترتیبات اجرایی و موارد این چنینی باقی مانده است. همچنین در بخش تحریم موارد مشخص مربوط به افراد و نهادها، هنوز بخش های اقتصادی مهمی باقی مانده که هیات مذاکره کننده بر رفع آنها اصرار دارد.

عمویی تصریح کرد: طی روزهای آینده مجددا دور مذاکرات مجدد در وین از سر گرفته می شود. مواضع جمهوری اسلامی در وین به صورت ثابت و قطعی دنبال می شود که آن ها رفع کلیه تحریم ها و راستی ازمایی لغو تحریم هاست و بعد از آن ایران آماده برگشت به تعهدات هسته ای خود در برجام است.

وی افزود: که در این جلسه نمایندگان بر حفظ مواضع اصولی نظام و اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی و تطابق آن در مذاکرات تاکید کردند.