×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از گروه جامعه خبرگزاری میزان، عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران، با اشاره به زمان آغاز ثبت نام دریافت طرح ترافیک برای خبرنگاران، گفت: این بار امکانی در نظر گرفته شده مبنی بر اینکه خبرنگارانی که موفق به دریافت طرح ترافیک سالانه نمی‌شوند بتوانند از کارت بلیت خبرنگاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک سال ۹۹ ابهامات سال‌های قبل را نخواهد داشت، تصریح کرد: در ثبت نام طرح ترافیک سال ۹۹ این امکان درج شده که خبرنگارانی که موفق به اخذ سهمیه طرح ترافیک نشده اند با ثبت نام در تهران من خود به خود در لیست دریافت کارت بلیت قرار بگیرند.

اعمال هزینه‌های طرح ترافیک با تعرفه‌های جدید از ۱۶ فروردین سال ۹۹ 

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه طرح ترافیک‌ها و همچنین کارت بلیت خبرنگاری سال جاری تا تخصیص سهمیه‌ها در سال ۹۹ اعتبار دارند، افزود: از ۱۶ فروردین سال جدید هزینه‌های طرح ترافیک با تعرفه‌های جدید اعمال خواهد شد.

مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران با اشاره به دلیل مخالفت شورای شهر تهران با طرح ترافیک سال ۹۹، گفت: لایحه مصوب شورا برای معاینه فنی برتر ۱۳.۵ درصد و برای معاینه فنی عادی ۲۱ درصد افزایش لحاظ شده که برای سال آینده افزایش نسبی رخ داده است.

افزایش ۶۰ درصدی ضریب آلودگی هوا علت مخالفت شورای شهر با طرح ترافیک جدید

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر تهران در خصوص افزایش ۶۰ درصدی ضریب آلودگی هوا در طرح ترافیک سال ۹۹ اعلام مخالفت کرده است، تصریح کرد: افزایش قیمت لحاظ شده برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر و عادی مورد تایید شورای شهر است.

مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که خودرو‌هایی که معاینه فنی برتر دارد برای سال آینده از تخفیف ۳۰ درصدی برای ورود به طرح ترافیک برخوردار می‌شوند، افزود: این نوع خودرو‌ها در سال جاری ۲۵ درصد تخفیف داشته اند.

طرح ترافیک جدید منتظر تعیین تکلیف نهایی فرمانداری است 

وی با بیان اینکه لایحه طرح ترافیک سال ۹۹ اکنون در فرمانداری برای تعیین تکلیف نهایی است، گفت: اگر فرمانداری نیز با افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها برای خودرو‌های دارای معاینه فنی عادی و ۱۳.۵ درصدی برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر در طرح ترافیک موافقت کند این لایحه اجرایی خواهد شد.

سعیدیان فر ادامه داد: ضریب آلودگی هوا برای ورود به طرح ترافیک طبق مصوبه شورای شهر تهران مطابق سال ۹۸ در سال آینده محاسبه خواهد شد.

نرخ های طرح ترافیک سال جدید 

مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که کف و سقف طرح ترافیک در سال ۹۹ چه میزان خواهد بود، گفت: عدد ثابتی نمی‌توان برای این موضوع در نظر گرفت و باید گفت با توجه به تعداد تردد، زمان و نوع محدوده به صورت شناور در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به هزینه کف و سقف طرح ترافیک سال ۹۹ افزود: برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر کف هزینه برای ورود به طرح ترافیک ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان و سقف این نوع هزینه برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی برتر ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.