×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با هدف تحقق اهداف کلان بخش معدن و جذب سرمایه بخش خصوصی در اجرای طرح های این بخش، از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرح های ایمیدرو و ایمپاسکو با مدیریت و نظارت ایمپاسکو به بخش خصوصی واگذار شده است.

در این میان، ۱۲ مورد از جمله طلای هیرد، مجتمع پتاس خور و بیابانک و بخشی از معدن جانجا در سال ۹۸ از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برون سپاری شده است.

طی این مدت، بیش از ۸۰ جلسه با سرمایه گذاران داخلی و نیز ۱۰ تیم سرمایه گذار خارجی از کشورهای چین، تاجیکستان، عراق، گرجستان و غیره برگزار شده و ۵ هزار میلیارد تومان طرح با مدیریت و نظارت ایمپاسکو در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نظر دارد تا افق ۱۴۰۴ از طریق هم افزایی با بخش خصوصی توانمند، به عنوان یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف، کارآمد در استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی در کشور باشد.

ایمپاسکو بر به کارگیری تمام پتانسیل های بخش خصوصی و دولتی در مسیر فعال سازی ظرفیت های معدنی کشور تاکید دارد و این مجموعه در تلاش است طی سال جاری تفاهم نامه و همکاری ها میان بخش خصوصی و شرکت ادامه پیدا کند.

استفاده از توان بخش خصوصی به عنوان یک راهبرد

بخش معدن طی چند دهه گذشته نقش موثری در تولید ناخالص داخلی داشته است و گرچه فشار ناشی از تحریم ها باعث شده که دسترسی به تکنولوژی های روز در بخش معدنی دشوار شود، اما خوشبختانه بخش خصوصی کشور، هم تعهد و هم تخصص کافی را برای عبور از این شرایط در اختیار دارد.

ایمپاسکو نیز همکاری و استفاده از توان تخصصی و مالی بخش خصوصی را به عنوان یک راهبرد پیش روی خود قرار داده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.