×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
جاده‌های منتهی به شمال کشور باید پیش از اعلام رسمی تعطیلی مسدود می‌شد

کیوسک خبر ـ سید کاظم دلخوش اباتری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نابسامان شیوع کرونا در استان های شمالی کشور گفت: متاسفانه ترددهای بی مورد و عدم جلوگیری از آن موجب ایجاد چنین شرایطی شده است.

وی افزود: شرایط شیوع این ویروس در استان های شمالی کشور به شکلی است که تخت بستری برای بیماران کرونایی به ندرت یافت می شود. اخیرا نیز مقام معظم رهبری نسبت به رعایت مقررات در این حوزه تاکید کردند و مطرح فرمودند که برای رفع این شرایط به عنوان یک اولویت از تمامی امکانات کشور استفاده شود.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند تعطیلی ها و مسدود سازی جاده ها عنوان کرد: هنگامی که از سه روز قبل می گویند قرار است که کشور تعطیل شود و جاده ها نیز مسدود خواهد شد مردم قبل از اینکه با مسدود سازی جاده ها روبرو شوند به سمت استان های شمالی کشور حرکت می کنند به گونه ای که اکنون جاده های شمالی کشور مملو از مسافر می شود. یعنی تا قبل از اینکه جاده ها مسدود شود مسافرین به استان های شمالی می رسند. در این شرایط رئیس پلیس راه می گوید از امروز عصر جاده های شمالی را مسدود می کنیم در حالیکه تعطیلی ها و مسدودسازی ها از پیش اعلام می شود و مسافرین هم وارد جاده ها می شوند.

دلخوش در بخشی دیگر از اظهارات خود بیان کرد: از مسئولان گمرکات و وزارت اقتصاد می خواهم به بحث سرم توجه لازم را داشته باشند. متاسفانه امروز در بخش اکسیژن سازها، کپسول های اکسیژن، تخت و سرم دچار مشکل هستیم. از سوی دیگر لازم است که شرایط شغلی مردم مورد توجه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد. دستفروش ها، کسبه و بازاری ها، خبرنگاران و کشاورزان باید مورد تمهیدات لازم این ستاد قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: به عنوان نماینده گیلان به همراه مسئولان و عزیزان روزانه برای انتقال ۴۰ یا ۵۰ مورد بیماری کرونایی تلاش می کنیم. از ستاد ملی مبارزه با کرونا درخواست می کنم برای رفع این شرایط برنامه ریزی کند.

نماینده صومعه سرا گفت: در تعطیلات هفته های گذشته برای رفتن به حوزه انتخابیه یک مسیر یک ساعته را پنج ساعت طی کردیم و شاهد حضور بیشمار مسافرین در جاده های منتهی به شمال کشور بودیم. وقتی تعطیلی ها و مسدود سازی جاده ها از قبل اعلام می شود چنین شرایطی رخ می دهد و اینگونه تصمیم گیری نمی تواند تاثیری در روند پیشگیری از شیوع داشته باشد.

دلخوش در پایان تاکید کرد: از مسئولان و به خصوص رئیس جمهور محترم می خواهم که دستور دهند قبل از اعلام تعطیلی ها به صورت رسمی، مسیرها به خصوص مسیرهای منتهی به استان های شمالی مسدود شود چرا که مردم بیش از این تحمل گرفتاری و بیماری را ندارند.