×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه گفت: راهبرد تولید حداکثری محصولات کیفی و بدون عیب که مدیریت ارشد سازمان از ابتدای سال جاری بر آن تأکید داشته است، در شهریورماه سال جاری در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با افزایش تولید محصولات بدون عیب و ثبت رکورد کیفی محقق شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایراسین، قاسم خوشدل‌پور، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه گفت: راهبرد تولید حداکثری محصولات کیفی و بدون عیب که مدیریت ارشد سازمان از ابتدای سال جاری بر آن تأکید داشته است، در شهریورماه سال جاری در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با افزایش تولید محصولات بدون عیب و ثبت رکورد کیفی محقق شد.

ارتقای کیفیت تختال‌های بدون عیب از ۹۵.۳ به ۹۵.۸ درصد

خوشدل‌پور گفت: ارتقای کیفیت همواره دغدغه تمامی واحدهای تولیدی است و یکی از مهم‌ترین عوامل در سودآوری شرکت‌ها، رضایت مشتری و سرآمدی نشان تجاری آن‌هاست؛ ازاین‌رو از نظر علمی، روش‌های کاربردی مختلفی در خصوص ارتقای کیفیت فرایند و محصول در طول زمان به وجود آمده است.

وی از واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم فولاد مبارکه در تولید محصول که در بهبود فرایندهای کیفی نیز بسیار اثرگذار است نام برد و گفت: به همراه همه همکاران همواره برای بهبود و ارتقای کیفی محصول تولیدی ناحیه تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه در ادامه از افزایش میزان تولید تختال‌های مطابق با سفارش مشتری خبر داد و گفت: در پی تلاش‌های مستمر کارکنان این بخش و به‌کارگیری ابزارهای کنترلی نظیر شش‌سیگما، با وجود شرایط و محدودیت‌های منابع انرژی، توانستیم در شهریورماه سال جاری، رکورد قبلی کیفیت مربوط به تختال بدون عیب را از ۹۵.۳ به ۹۵.۸ درصد برسانیم.

افزایش تختال‌های مطابق با سفارش از ۹۹.۱۳ به ۹۹.۴۵ درصد

خوشدل‌پور در ادامه از افزایش میزان تختال‌های مطابق با سفارش مشتری در شهریورماه خبر داد و گفت: میزان تختال‌های مطابق با سفارش نیز از ۹۹.۱۳ به ۹۹.۴۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه مجموعه این اقدامات هم‌راستا با استراتژی و به‌منظور تمرکز شرکت بر کیفیت محصول برنامه‌ریزی و اجرا شده است، در این خصوص از همکاران ناحیه و واحدهای ستادی و پشتیبانی از جمله کنترل کیفی، برنامه‌ریزی تولید، متالورژی و روش‌های تولید و آزمایشگاه که با تلاش مضاعف در این امر نقش مهمی ایفا کردند، تشکر و قدردانی کرد.

ایجاد ارزش‌افزوده، کاهش هزینه‌ها در کنار افزایش رضایت مشتری و کاهش دوباره‌کاری‌ها

در همین زمینه، محمدعلی شفیعی، رئیس گروه فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه اضافه کرد: در ادامه ثبت رکوردهای کمّی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری محقق شد، با تلاش همکاران ناحیه فولادسازی و واحدهای پشتیبانی، این بار رکوردهای جدیدی در عرصه کیفیت در شهریورماه به ثبت رسید و همسو با استراتژی شرکت فولاد مبارکه در زمینه تمرکز بر کیفیت محصولات، گروه فنی ناحیه فولادسازی با بررسی و ریشه‌یابی علل بروز عیوب و پایش مداوم فرایندهای تولید و به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها نقش مهمی در این موفقیت ایفا کرد.

وی گفت: آثار و برکات ارتقای سطح کیفی محصولات را می‌توان در ایجاد ارزش‌افزوده، کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایت مشتری و کاهش دوباره‌کاری‌ها در تولید جست‌وجو نمود که نهایتاً موجب منفعت کلیه ذی‌نفعان شرکت فولاد مبارکه خواهد گردید.

در کوره‌های قوس در ۴ ماه متوالی میزان دانگریدها صفر بوده است

عباس محمدی، مدیر واحد تولید فولاد مذاب فولادمبارکه تصریح کرد: کارکنان بلندهمت ناحیه فولادسازی افتخار دیگری به مجموعه افتخارات خود اضافه کردند و با پیگیری مستمر و رصد کامل فعالیت‌های قابل‌بهبود و پیاده‌سازی راهکارهای عملیاتی و مبتکرانه توانستند میزان تولید خارج از نُرم (NC) را کاهش دهند و علاوه بر کاهش ضایعات، باعث افزایش سودآوری مجموعه ناحیه فولادسازی شدند.

وی خاطرنشان کرد: جهت دست‌یابی به رکورد جدید، کارکنان سخت‌کوش و خلاق واحدهای زیرمجموعه تولید فولاد مذاب تحلیل کاملی از فرایند ذوب‌های دانگرید و NC انجام دادند و با اصلاحات ذیل باعث کاهش ذوب‌های NC شدند: ۱ – در بخش فرایندی، با کنترل دقیق‌تر نیروی انسانی روی میزان شارژ مواد و انجام نمونه‌گیری‌های لازم؛ ۲ – در بخش تجهیزات، با افزایش آماده‌به‌کاری سیستم‌های شارژ فروآلیاژ و توزین اتوماتیک آن‌ها؛ ۳ – در بخش‌های فراواحدی، با ارتباط کامل و دوسویه با همکاران آزمایشگاه و واحدهای متالورژی ثانویه جهت انجام خدمات مکمل (شارژ فروآلیاژهای موردنیاز)، کنترل کیفی و برنامه‌ریزی تولید.

محمدی با تأکید بر اینکه در واحد کوره‌های قوس در ۴ ماه متوالی با همکاری واحدهای دیگر میزان دانگریدها صفر بوده است، گفت: این موفقیت بی‌نظیر در سایه بازنگری مداوم دستورالعمل‌های عملیاتی، تمرکز بر حسن انجام فعالیت‌ها، مسئولیت‌پذیری کارکنان تولید، کنترل مداوم مواد ورودی شامل آهن اسفنجی، قراضه، آهک و دولومیت و انواع فروآلیاژها و حفظ آماده‌به‌کاری ۱۰۰ درصدی سیستم‌های شارژ مواد و فروآلیاژ به دست آمد.

به گفته مدیر واحد تولید فولاد مذاب فولادمبارکه این اقدام با کار تیمی کلیه واحدهای تولیدی و پشتیبانی و ستادی درون ناحیه فولادسازی و مشارکت و حمایت‌ سایر واحدهای کنترل کیفی، برنامه‌ریزی تولید و روش‌های تولید حاصل شده است.

افزایش دانش و مهارت سرمایه‌های انسانی ناحیه؛ از عوامل اثرگذار در کسب رکورد کیفی

پدرام فتاح‌المنان، مدیر واحد متالورژی ثانویه فولادمبارکه گفت: با تلاش و همت کارکنان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم توانستیم در شهریورماه کمترین میزان NC تختال را داشته باشیم و رکورد جدیدی را در زمینه کیفیت محصولات به ثبت برسانیم.

فتاح‌المنان اضافه کرد: این مهم در شرایطی حاصل شده که روزبه‌روز تنوع گریدهای تولیدی با دامنه عناصر شیمیایی مختلف و متفاوت بیشتر می‌شود. همچنین رویکرد شرکت فولاد مبارکه از تولید گریدهای روتین و معمولی بازار به سمت تولید گریدهای کیفی، خاص و با ارزش‌افزوده بیشتر تغییر یافته است. این گریدها محدودیت‌های بیشتری در آنالیز شیمیایی دارند و تنظیم عناصر آن‌ها مشکل‌تر است.

وی تصریح کرد: عوامل مؤثر در کسب این نتیجه افتخارآمیز عبارت‌اند از: افزایش دانش و مهارت سرمایه‌های انسانی ناحیه؛ ارتقای کیفیت متریال مصرفی، نظیر اکسیژن‌زدا، کلسیم وایر، آلومینیوم وایر و…؛ همکاری و همدلی واحدها جهت پوشش نقصان یکدیگر؛ تأیید آنالیز ذوب تا آخرین لحظه ارسال آن به ریخته‌گری و همچنین بهبود تمیزی فولاد، زمان و دمای تحویل ذوب به ریخته‌گری جهت کاهش عیوب تختال و جلوگیری از بروز برخی ابنرمالی‌ها نظیر کاهش سرعت ریخته‌گری.

نهادینه شدن تخصص تولید فولادهای باکیفیت نزد همکاران

کامران مرادی، مدیر ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه نیز در پی کسب این موفقیت گفت: تفاوت تکنولوژی ماشین‌های ریخته‌گری که برخی از آن‌ها به دوران ساخت فولاد مبارکه مربوط می‌شود در بازه گسترده گریدهای تولیدی از ساده تا پرآلیاژ که ظرفیت ایجاد عیوب سطحی و داخلی تختال در آن بسیار زیاد است و موارد دیگری از این دست، دست‌یابی به محصول با کیفیت بالا را با چالش مواجه می‌کند.

وی گفت: همکاران واحد ریخته‌گری مداوم با عزم و همت همیشگی و تخصصی که در واحد نهادینه شده است، توانستند به رکورد ۲.۴ درصد یعنی کمترین میزان عیب تختال در شهریورماه و رکورد دیگری در کاهش NC در ناحیه دست یابند..

بازرسی دقیق و انجام اقدامات اصلاحی مناسب برای جلوگیری از تکرار و رفع عیوب

سید محمدمهدی مرندی، رئیس واحد کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولادمبارکه نیز در این باره گفت: با تلاش کارکنان سخت‌کوش ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در شهریورماه سال جاری رکورد کیفی بسیار خوبی در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به دست آمد.

به گفته مرندی درصد تختال بدون عیب در شهریورماه به ۹۵.۸ درصد و درصد تختال مطابق با سفارش به ۹۹.۴۵ درصد افزایش یافت. رکورد کیفی قبلی برای تختال بدون عیب مربوط به مهرماه سال گذشته به میزان ۹۵.۳ درصد و میزان تختال مطابق سفارش مربوط به تیرماه سال جاری و به میزان ۹۹.۱۳ درصد بوده است. درصد محصولات مطابق با سفارش در بازرسی سرد نیز در شهریورماه به‌طور متوسط یک درصد نسبت به ماه‌های قبل افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اطلاع‌رسانی به‌موقع عیوب تختال از سوی کارکنان کنترل کیفی به کارکنان تولید و انجام اقدامات اصلاحی مناسب جهت جلوگیری از تکرار و رفع عیوب تکرارشونده بسیار مؤثر بوده است.

رئیس واحد کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در مورد افزایش محصولات منطبق با سفارش افزود: کاهش شرایط غیرنرمال در ریخته‌گری و کاهش درصد تولید تختال‌های میکس به‌دلیل برنامه‌ریزی خوب واحد PPC بسیار تأثیرگذار بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.