×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس‌جنوبی برای تعمیرات اساسی و به منظور حفظ تولید پایدار گاز در فصل زمستان، به طور کامل خاموش و از مدار تولید خارج شد که شرکت نیرپارس در محدوده کاری خود با کاهش زمان اجرای این خاموشی (تا ۵ روز)، رکوردی جدید در این زمینه ثبت کرده است.
پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی (پالایشگاه سیزدهم) از ابتدای سال ۱۴۰۱ در مدار بهره برداری و تولید محصول قرار گرفت که با شروع فصل سرد سال و افزایش تقاضا در کشور برای دریافت گاز بیشتر، این پالایشگاه نیازمند به‌روزرسانی و رفع موانع تولید شد.

در این راستا و به منظور تضمین تولید گاز پایدار در زمستان سال جاری، این پالایشگاه پس از هماهنگی با کارفرما و بهره بردار ‌موقت جهت انجام فعالیت‌های لازم در دوره خاموشی کامل (Total Shut Down)، برای اولین بار از مدار تولید خارج و وارد تعمیرات اساسی شد.

اجرای این طرح با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق و همچنین با حضور متخصصان نیرپارس در مدت پنج شبانه‌ روز عملیاتی شد که با انجام ۱۰۲۹ فعالیت تعمیراتی و رفع پانچ و تحقق ۸۵ درصد اهداف برنامه ریزی شده در این مدت زمان کوتاه، رکوردی جدید در شرکت نیرپارس ثبت شده است.

شرکت نیرپارس در پروژه پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی اجرای فعالیت‌های مهندسی، خرید، کارهای ساختمانی، نصب و راه‌اندازی ایستگاه کمپرسور و اندازه گیری، واحدهای بازیابی سولفور و گرانول سازی، توزیع برق، واحد تولید و توزیع بخار، سیستم سوخت‌رسانی، تامین و توزیع هوای سرویس و ابزار دقیق، تولید و ذخیره سازی نیتروژن، تجهیزات انتقال آب دریا، بوستر پمپ، پکیج‌های آب، دیزل، پکیج آب خنک کننده، تصفیه آب و پساب، مخازن نگهداری گوگرد و مواد شیمیایی و سیستم‌های برقی را برعهده دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.