×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مهندس بهروز رحمتی از ثبت رکورد جدید حفاری عمیق ترین گمانه اکتشافی در شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر، معاون توسعه و اکتشافات شرکت مس در گفتگو با مس پرس گفت: به حول و قوه الهی و با حمایت مدیریت ارشد شرکت، رکورد حفاری عمیقترین گمانه اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران، در ۱۶ آبان‌ماه امسال در کانسار B سرچشمه (سریدون) جا‌بجا شد.

وی در ادامه افزود: این رکورد با حفاری گمانه اکتشافی با عمق بیش از ۱۵۰۵ متر، توسط شرکت پویا مس ایرانیان متعلق به شرکت ملی صنایع مس ایران، ثبت شد.
به گفته رحمتی پیش از این، گمانه اکتشافی در همین کانسار با عمق ۱۴۰۰ متر، حفر شده توسط شرکت پارسیس کانی در مهرماه سال گذشته به عنوان عمیق ترین گمانه اکتشافی این شرکت ثبت شده بود.

ثبت رکورد تاریخی روزانه حفاری اکتشافی برای نخستین بار به ۷۲۸ متر
رحمتی با یادآوری اینکه حوزه اکتشافات شرکت مس در سال جاری اقدامات و رکوردهای خوبی را خلق کرده است، گفت: پیش از این در شهریور ماه به همت تیم اکتشافی شرکت مس رکورد روزانه حفاری اکتشافی در متراژ ۷۲۸ متر برای نخستین بار به ثبت رسید.
وی تصریح کرد: همچنین با کشف ذخایر جدید معدنی مس در استان آذربایجان شرقی و کرمان میزان ذخایر معدنی مس کشور عزیزمان ایران به ۱۹ میلیارد تن ذخیره احتمالی و ۵۴ میلیون تن مس محتوی افزایش یافت تا بعد از کشورهای شیلی، استرالیا، پرو و روسیه و پشت سر گذاشتن مقتدرانه آمریکا در رتبه پنجم قرار گیرد.
رحمتی تاکید کرد: بدون شک توفیق بزرگ مذکور با حمایت مدیریت عامل و تلاش دانش‌محورانه همکاران امور اکتشافات و توسعه ذخایر جهانی شرکت ملی صنایع مس ایران حاصل شده که شایسته تقدیر و قدردانی است./

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.