×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون صنایع پیشرفته و پروژه‌های کلان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی آخرین برگ از کتاب مهم‌ترین پروژه صنعتی کشور پس از انقلاب است که راه‌اندازی آن سبب پیشی گرفتن از قطر در برداشت گاز می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایدرو نیوز ، حمید بازارگان امروز (یکشنبه) در نشست خبری پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین فاز پارس جنوبی با راهبری ایدرو افزود: این مگاپروژه با ۵.۲ میلیارد دلار پروژه صنعتی سبب می‌شود که از رقیب قطری خود که شرکت‌های آمریکایی در پروژه‌های آن حضور دارند، پیشی گرفته و بیش از آن‌ها گاز تولید کنیم.

معاون ایدرو خاطرنشان کرد: این یک ابرپروژه موفق و بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران در دو دهه اخیر و حاصل تلاش های ۲۰ ساله است و فاز ۱۴ آخرین برگ از این کتاب است که بسته خواهد شد.

وی به توقف پنج ساله این پروژه اشاره کرد که یکی از دلایل آن قرار گرفتن مخزن آن در کنار خط مرزی با قطر بود.

بازارگان، ارزش این پروژه را حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از موانع مهم پیش رو توقف اعتبارات این پروژه بود، اما در مدت کوتاهی ظرف سه سال این مسائل حل و فصل شد.

وی همچنین فاز ۱۴ پارس جنوبی را بزرگترین پروژه توسعه کشور در موضوع ساخت داخل پس از تحریم های سال ۹۷ برشمرد و اظهار داشت: هشت شرکت ایرانی در این پروژه نقش داشتند و با همکاری خوب وزارتخانه‌های صمت و نفت، سعی کردیم شرکت‌ها را در این زمینه توانمند کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.