×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: شرکت های جهانی تولید مس از ابتدای ماه ژانویه تا پایان دسامبر ۲۰۱۹، حدود ۲۳ میلیون و ۹۴۹ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۴ میلیون و ۹۸ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش حدود ۶۲ صدم درصدی است.

ظرفیت کارخانه های مس تصفیه شده طی ۱۲ ماهه سال گذشته میلادی به ۲۸ میلیون و ۸۳۶ هزار تن رسید که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۷ میلیون و ۸۷۹ هزار تن)، ۳.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش ظرفیت معادن مس جهانی و کاهش تولید آنها

بنا به این گزارش، شرکت های مس جهانی طی ۱۲ ماهه ۲۰۱۹، حدود ۲۰ میلیون و ۴۳۱ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۰ میلیون و ۵۷۷ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۷ دهم درصدی میزان تولید است. همچنین، در سال ۲۰۱۹ از ۸۴ درصد ظرفیت معادن جهانی استفاده شده که نسبت به سال ۲۰۱۸ (۸۵ درصد)، یک درصد کاهش یافته است.

از این میزان، ۱۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۴ میلیون و ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن «آسیا»، ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار و ۲۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۰۰ تن «اروپا» و یک میلیون و ۴۳ هزار مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

همچنین، ظرفیت معادن مس جهانی در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۴ میلیون و ۲۳۸ هزار تن شد که نسبت به سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۴ میلیون و ۱۲۷ هزار تن)، حدود ۴۶ صدم درصد افزایش یافت.

نوسان قیمت جهانی مس

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس که در ۲ ماه گذشته میلادی به دلیل انتشار ویروس کرونا و کاهش فعالیت های اقتصادی چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده مس در جهان به حدود ۵۶۰۰ دلار در تن رسیده بود، پس از افزایش به حدود ۵۶۳۶ دلار در تن در ماه گذشته، تا دیروز به حدود ۴۹۰۵ دلار در تن کاهش یافته بود اما این رقم امروز (۷ آوریل ۲۰۲۰) افزایشی شد و به بالای ۵۰۴۰ دلار در تن رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.