×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

یک کارشناس اقتصادی با تحلیل شرایط مختلف پیش روی اقتصاد کشور در روند احیای برجام، تامین مالی را محور سیاستگذاری و برنامه اقتصادی در صورت تحقق سناریوهای مثبت و منفی برجام عنوان کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، نشست تخصصی بررسی فرصت‌های اقتصادی پیش با توجه به روند مذاکرات احیای برجام که به میزبانی تامین سرمایه خلیج فارس و با حضور مدیران عامل و مالی شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در هتل هما تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست جواد عشقی‌نژاد، مدیرعامل تامین سرمایه خلیج فارس به معرفی اجمالی ابزارهای جدید تفارس برای تامین مالی پرداخت و خبر از آن داد که این ابزارها در دسترس شرکت‌ها است.
در ادامه برنامه سیامک قاسمی به عنوان سخنران اصلی این همایش، با اشاره به جایگاه مهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران، گفت: در سال‌های تحریم، صنعت پتروشیمی جور بسیاری دیگر از صنایع را کشید و بخش مهمی از ارزآوری کشور را این صنعت که از مزیت‌های اقتصاد ماست، بر عهده گرفت.
بنیانگذار موسسه مطالعات اقتصادی بامداد، در ادامه با بیان احتمالات دستیابی به توافق هسته‌ای ، گفت: در سختی، فرصت‌های جذاب اقتصادی بخصوص برای صنعت و تولید بیشتر است.
وی با بیان اینکه اقتصاد ایران، تحت تاثیر سرنوشت مذاکرات بازگشت به برجام قرار دارد، به تشریح احتمال وقوع چهار سناریوی توافق چند مرحله‌ای و بازگشت گام به گام به برجام، سناریو توافق کامل و بازگشت یکباره به برجام، شکست مذاکرات بازگشت به برجام و تشدید تحریم‌ها و ادامه مذاکرات بدون رسیدن به دستاورد ملموس پرداخت و احتمال وقوع سناریوی اول و آخر را بالا دانست.
او در ادامه با تحلیل شرایط اقتصادی چهار دهه گذشته کشور در حوزه رشد اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری پرداخت و شرایط برای ثبات اقتصادی را در شرایطی که رشد اقتصادی و تورم فاصله قابل توجهی از یکدیگر دارند نامناسب دانست.
قاسمی تصریح کرد: چه گشایش‌های محدود در واردات ایجاد شود و چه شرایط فعلی حاکم باشد، تولید داخل همچنان نسبت به واردات به دلیل تفاوت قیمتی جذابیت بیشتری دارد.
وی همچنین تاکید کرد: با توجه به پروژه‌های متعددی که در کشور وجود دارد چه برجام به نتیجه برسد و چه نرسد تامین مالی از خارج از کشور و یا بازار سرمایه و نظام بانکی، محور سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی خواهد بود.
قاسمی با بیان اینکه در داخل به این درک رسیده‌ایم که مذاکرات نباید شکست بخورد، انتخابات بعدی آمریکا را حایز اهمیت بالا برای کشورمان دانست و گفت: برجام مشکل ما را با جهان حل نمی‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری دوباره در ایران در صورت به نتیجه رسیدن برجام در آینده نزدیک، منتظر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهند ماند و بنابراین ما نباید همه چیز را بخصوص در تولید معطل برجام کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.