×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در پی انتشار خبری از سوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، مبنی بر مصادره فرهنگسرای سرو از سوی بانک صادرات ایران، این بانک ضمن ارائه توضیحاتی، برای حل و فصل این موضوع از طریق مذاکره اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، محلی که به عنوان فرهنگسرای سرو مورد بهره‌برداری بوده، به عنوان پشتوانه تسهیلات پرداختی به شرکتی به نام «کتام» در رهن بانک صادرات ایران قرار داشته است که به علت عدم بازپرداخت بدهی از سوی مدیونین، پلاک موصوف در سال ۱۳۵۰ از طریق مراجع قانونی ذی‌صلاح به بانک انتقال یافته است. اما از همان بدو امر به دلیل تصرف شهرداری، تحویل ملک با مشکل مواجه و ناگزیر پس از طرح دعوا، حکم خلع ید شهرداری از محل موصوف در سال ۱۳۶۲ صادر شده و در ۴۰ سال گذشته، مذاکرات، جلسات و مساعدت‌ها با مجموعه شهرداری نتیجه‌ای در بر نداشته و کماکان شهرداری به حکم صادره تمکین نکرده و محل مذکور تحویل بانک نشده است.
بانک صادرات ایران با هدف مولدسازی منابع نقد و غیرنقد خود و تزریق دوباره این منابع به چرخه تولید و همچنین گره‌گشایی از معیشت مردم در وصول مطالبات به ویژه مطالبات مشکوک‌الوصول تلاش می‌کند با حمایت قوای محترم مجریه و قضاییه، به صورت قانونی و از مجاری قانونی مطالبات خود را پیگیری کند.
بی‌گمان پیگیری مطالبات بانک صادرات ایران به مثابه پیگیری حق‌الناس است، ضمن این که در سال جاری که مزین به نام «مهار تورم، رشد تولید» است، مولدسازی منابع با هدف گردش چرخ‌های تولید از طریق اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی و مراکز صنعتی در راستای منویات مقام معظم رهبری ارزیابی می‌شود.
در همین چارچوب، بانک صادرات ایران طی پنج ماهه سال جاری، از ایجاد ۳۱ هزار شغل با پرداخت ۳۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پشتیبانی کرد و با پرداخت بیش از ۱۳۰هزار فقره وام قرض‌الحسنه و حمایتی در سال جاری، نقش ویژه خود در کمک و پشتیبانی از معیشت مردم، تشکیل خانواده، فرزندآوری، اشتغال، مسکن و درمان و سایر نیازهای ضروری را ایفا کرده است.
در عین حال بانک صادرات ایران آمادگی خود را برای حل و فصل موضوع یادشده از طریق مذاکرات فی‌مابین و تهاتر ملک موصوف اعلام می‌دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.